ترندهای روز

مشاهده کوسه‌های آلوده به کوکائين در برزیل؛ محققان می‌گویند احتمالا روی مغز آنها اثر می‌گذارد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کوسه‌هایی که در سواحل برزیل زندگی می‌کنند به کوکائین آلوده هستند و رفتارهای پرانرژی از خود نشان می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، پس از آزمایش ۱۳ کوسه از گونه «تیزپوز برزیلی» در آب های نزدیک شهر ریودوژانیرو، دانشمندان دریافتند که نمونه هایی از کوکائین در بافت کبد و ماهیچه هر ۱۳ گونه وجود دارد.

مندز ساگویرو، متخصص اکوتوکسیکولوژی می گوید: قرار گرفتن در معرض کوکائین احتمالاً اثرات فیزیولوژیکی مضری بر کوسه ها دارد و این ماده می تواند با تأثیر بر مغز حیوانات، رفتارهای پرانرژی و نامنظم را در حیوانات ایجاد کند.

هاوزر دیویس محقق دیگر معتقد است از آنجایی که در برزیل و بسیاری از کشورهای دیگر کوسه ها معمولا توسط انسان ها خورده می شود، کوکائین وارد زنجیره غذایی انسان در این منطقه شده است.

به گفته محققان، این دارو از طریق تخلیه فاضلاب افرادی که این ماده را مصرف می کنند، آزمایشگاه های غیرقانونی تولید کننده آن و همچنین افزایش مصرف و زیرساخت های ضعیف تصفیه فاضلاب در دریاها افزایش یافته است.

حدود ۲۲ درصد از مصرف کنندگان کوکائین در آمریکای جنوبی زندگی می کنند. برزیل دومین بازار مصرف در این منطقه است و مصرف این ماده در دهه های اخیر در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا