اخبار اقتصاد ایران

هر درجه افزایش دمای بالای ۴۰ مساوی با ۵ درصد مصرف آب بیشتر/ آب جیره‌ بندی می شود؟ :: افق میهن

هر درجه افزایش دمای بالای ۴۰ درجه معادل ۵ درصد مصرف آب بیشتر است. با این حساب در روزهای گرم آینده احتمال اختلال در تامین آب وجود دارد و تنها راه، مصرف کمتر برق و آب کمتر است.

به گزارش افق میهن، سرانه مصرف آب در ایران بالاتر از میانگین جهانی است و با شکستن رکورد جدید مصرف برق، ممکن است روند آبرسانی به منازل مختل شود. مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب می گوید: افزایش دمای هوا نه تنها باعث افزایش مصرف برق، بلکه افزایش مصرف آب نیز شده است. این شرکت با صدور اطلاعیه ای ادامه تامین آب شرب را با کمک مشترکین امکان پذیر دانست و از مشترکان خواست در روزهای آینده از مصرف غیرضروری خودداری کنند.

درخواست آبفا از مردم
شرکت آبفا در اطلاعیه ای هشدار داد: ایجاد توده هوای گرم و متعاقب آن افزایش قابل توجه دمای هوا باعث افزایش روزافزون مصرف آب در روزهای اخیر شده و در شرایطی که تمامی تاسیسات آبرسانی سراسر کشور در حال تامین آب شرب هستند. به شهروندان با تمام قوا. انتظار می رود مشترکین با پرهیز از هزینه های غیرضروری این شرکت را در تامین و توزیع پایدار آب یاری کنند.

آیا آب جیره بندی شده است؟
ناصر اکبری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سازمان آبفای کشور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده اکثر شهرهای کشور دوران پیک را بدون مشکل پشت سر می گذارند.

وی با بیان اینکه شرایط خشکسالی در دهه اخیر و به ویژه در ۲ سال اخیر تامین آب را با مشکل مواجه کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۱۹ شهر تحت تنش آبی بودند که این شهرها با برنامه ریزی های انجام شده بر این تنش غلبه کرده اند. اجرای طرح های تنش زدایی، بحث زمان بندی آب در هیچ یک از مناطق کشور در دستور کار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا