اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/08

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه به ۲۳۹۵ دلار افزایش یافت. انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر به دنبال انتشار داده های اقتصادی این کشور برای کاهش تورم یکی از عوامل افزایش قیمت طلا بود. سرمایه گذاران منتظر تصمیم مقامات فدرال رزرو در نشست روز چهارشنبه هستند، بدون اینکه تغییری در نرخ بهره پیش بینی شود.

قیمت طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۳۹۳ دلار و ۲۲ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۵۰ درصد افزایش به ۲۴۴۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.
کاهش نرخ تورم در آمریکا امیدها به کاهش قریب الوقوع نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش داده و قیمت طلا را افزایش داده است. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

تحلیلگران بر این باورند که ترکیب کاهش فشارهای تورمی و کاهش فعالیت های اقتصادی راه را برای دو کاهش نرخ بهره در سال جاری هموار کرده است.
شاخص مخارج مصرف کننده انفرادی ماهانه ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ژوئن نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد افزایش یافت. نرخ تورم سالانه در اردیبهشت ۲.۶ درصد بود.
در همین حال، تورم اصلی ایالات متحده که به استثنای قیمت مواد غذایی و انرژی است، ماهانه ۰.۲ درصد افزایش یافت. سرمایه گذاران اکنون ۹۰ درصد شانس دارند که فدرال رزرو یک بار در سپتامبر و دو بار در نوامبر و دسامبر نرخ بهره را کاهش دهد.
از سوی دیگر، تقاضای ضعیف در چین و کاهش علاقه بانک مرکزی چین به خرید طلا احتمالاً از افزایش بیش از حد قیمت طلا جلوگیری می کند، زیرا چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده طلا در جهان است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۳۶ درصد افزایش به ۲۸.۱۲ دلار و پلاتین با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۹۴۴.۵۵ دلار رسید.

انتهای پیام/۵۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا