محیط زیست

هوای اصفهان ۳ درجه خنک می‌شود/ جولان آلودگی در استان

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه ها نشان دهنده عبور موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان است که بر این اساس وضعیت جوی شمال و شمال غرب استان است. مناطق با ابر و وزش باد و در نواحی شمالی افزایش می‌یابد و از امروز تا چهارشنبه در ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت وزش باد همراه است.

وی افزود: این موضوع باعث فعال شدن کانون های گرد و غبار، انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان، کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش غلظت دود تا حد ناسالم برای عموم مردم شده است. چند ساعت لازم به ذکر است شدت پدیده در نیمه اول روز سه شنبه نهم می باشد مرداد خواهد بود، روند کاهش نسبی دما از فردا پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص اخطار سطح زرد با فعالیت سامانه وزش باد گرد و غبار همراه با کاهش دید و کیفیت هوا از اوایل امروز تا سه شنبه ۹ مرداد وی در نیمه شمالی و شرقی استان گفت: فعالیت این سامانه موجب کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرقی و مرکزی استان می شود.

وی بیان کرد: مناطق شمال و شرق و مرکز استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چپانان، خوردن و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، زواره، کاشان، کبوتر آباد، کهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه. تو خوردیشاهین شهر و میما، نایین، نجف آباد، نسخه و شهر اصفهان متاثر از خیزش گرد و غبار و تشدید هوای غبارآلود خواهد بود.

امینی افزود: با توجه به احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم به ویژه در نیمه اول روز سه شنبه به هموطنان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان توصیه می شود در این هفته از تردد غیرضروری در سطح شهر و فعالیت بدنی در فضاهای باز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق به ویژه نیمه شمالی یک تا سه درجه کاهش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۴۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید حداقل دما فردا صبح به ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید. .

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: اصفهان، خمینی شهر کبوترآبادمهاباد و نسخه با دمای ۴۳، بادرود، خوروبیابانکفرودگاه اصفهان، مبارکه با دمای ۴۲، برخوار (دولت آباد)، چوپانان، کاشان، کهپایه، لنجان، مورچه تو خوردینجف آباد با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد، اردستان، شهرضا، فلورجان با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند.

وی درباره دمای کمتر از ۴۰ درجه در ۱۴ شهرستان استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیشتر مهاباد با دمای ۴۳ درجه و بویین میاندشت با حداقل ۱۴ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا