بانک و بیمه

بیمه حوادث طبیعی ساختمان به فراگیری ۱۰۰ درصد برسد

به گزارش افق میهن، سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی گفت: امیدواریم صورت های مالی سالانه منتهی به بیست و نهم به تصویب برسد. اسفند ماه ۱۴۰۲ در مجمع گامی تکاملی در بیمه مرکزی به عنوان تنظیم کننده صنعت بیمه است.

وی افزود: گزارش عملکرد نشان می دهد که با تلاش همکاران ما در بیمه مرکزی اتفاقات خوبی رخ داده است و بسیار خرسندیم که مسیر متفاوتی از نظر ضریب نفوذ طی و اجرا شده است و به نظر می رسد امسال این هدف بوده است. ۳ درصد از ضریب نفوذ به دست آمد

خاندوزی با تاکید بر لزوم تکمیل و تکمیل صدور بیمه نامه ملی گفت: همکاران بیمه مرکزی می توانند نقش مهمی در تسهیل این رویداد ایفا کنند، بنابراین می توان امیدوار بود با تاکیداتی که در مطالب قبلی ذکر شد این امر انجام شود. دو سال، این به طور کامل امسال اتفاق خواهد افتاد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: موضوع دیگر نظارت برخط است که به جز در مرحله صدور بیمه نامه، در سایر مراحل باید سیستم نظارتی بدون کاغذبازی، مکاتبه و گزارش رویدادها و خاتمه معاملات بیمه ای که در شرکت ها اتفاق می افتد، اطلاع رسانی شود. این موضوع در کنار توسعه یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای ایفای نقش تنظیمی و تنظیمی انجام شود و لازم است اعضا در دستور کار جلسه قرار گیرند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر سهم بیمه عمر و اهمیت آن و همچنین توسعه ابزارهای دارای مجوز است که البته فعالان اقتصادی می توانند از طعم شیرین استفاده گسترده از ابزارهای نوین مالی برخوردار شوند در مورد بیمه تکافل چندین شرکت بیمه فعال شدند اما هنوز انتظارات برآورده نشده است.

خاندوزی تاکید کرد: نباید تنها به دنبال کارنامه های تزئینی و تشریفاتی باشیم. باید ببینیم چه روش ها و مواردی در اطلاع رسانی و ترغیب فعالان اقتصادی به اتخاذ و استفاده از ابزارهای جدید موثر است.

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی مربوط به اساسنامه مفاد فنی است که با توجه به اصلاح این اساسنامه در شورای عالی بیمه بسیار مهم و نیازمند توجه ویژه است.

وزیر اقتصاد افزود: بیمه اتکایی و گسترش سهم بیمه اتکایی نیز موضوع بسیار مهمی است.

خاندوزی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که در سال گذشته به آن اشاره شد، اما ظرفیت بالایی دارد و می تواند در طول چندین سال تاثیرگذار باشد، تاثیرگذاری پوشش صددرصدی در حوزه صندوق بیمه در حوادث طبیعی است. ساختمان و همچنین مکمل آن. متأسفانه حتی اگر خود اعضای صندوق نیز پیگیر باشند، عدم حل مشکل در چندین حوزه باعث شده است که کار در کشور شروع شده و در برخی موارد صندوق به مردم آسیب دیده از ساخت و ساز طبیعی خسارت خوبی ارائه کرده است. تصادفات؛ با این حال نتوانسته ایم به شمولیت بسیار بالا و درصد پوشش و جبران بیشتر برسیم و لازم است نمایندگان مجلس و همکاران در رفع موانع این امر کمک کنند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: جنبه دیگری که نیاز به افزایش ظرفیت و تسریع دارد بحث قراردادها و قراردادهای خارجی منعقد شده است که باید به مرحله عینیت سازی برود.

وزیر اقتصاد کمک به کاهش فراوانی حوادثی که سهم ثالث در آن بسیار زیاد است را مهم دانست و ادامه داد: در حوزه درمان تحول خوبی در دولت شهید رئیسی ایجاد شده است. هنوز کارهای زیادی برای انجام و تکمیل آن در بخش سوم و کمک به اینکه برخی از سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت های بیمه آسیب کمتری وارد کند، برای صنعت بیمه و صنعت بیمه ضروری است. مردم از این و آن بهره مند شوند، بنابراین لازم است در هنگام انحلال مجلس و ردپایی در مجلس به این موضوع رسیدگی شود.

وی افزود: برای حفاظت و تامین و ایجاد آرامش اجتماعی لازم است صنعت بیمه در درازمدت نیاز کمتری به این نوع غرامت داشته باشد.

خاندوزی تاکید کرد: در تمامی حوزه های بیمه باید به نوعی سامانه سنهاب تکمیل شود تا بتوان داده کاوی را بسیار سریع و شفاف انجام داد. ما باید تا پایان امسال سامانه سنهاب (بررسی بیمه نامه) را در همه حوزه های بیمه ای داشته باشیم و در این زمینه وزارت اقتصاد تا حد امکان به حداکثر رساندن پوشش بیمه ای خود کمک خواهد کرد و می توان گفت که اخیرا دوره بیمه متمرکز، زمانی بود که علاوه بر اصلاحات سنتی، مسیر جدیدتری نیز ایجاد شد و این مسیر و خط ادامه پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا