ترندهای روز

دزدی ۸۶ میلیاردی با گروگان گرفتن تاجر ثروتمند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اواخر تیر ماه جاری تلفن همراه یک تاجر که در بازار تهران دفتر داشت زنگ خورد و وقتی جواب داد صدای یکی از آشنایان جوانی به نام بهنام را شنید. بهنام سال‌ها بود که در دفتر تاجر کار می‌کرد و همان شب کارفرمایش را برای شام دعوت کرده بود. تاجر دعوت کارمندش را پذیرفت و در یکی از خیابان های شمال شرق پایتخت برای رفتن به رستوران با هم آشنا شدند. همان شب تاجر جوان و کارمندش از ماشین پیاده شدند و به رستوران رفتند اما ناگهان ۵ مرد که صورت خود را با پارچه پوشانده بودند راه را بستند. یکی از آنها اسلحه، دیگری شوکر و یکی چاقو داشت. آدم ربایان با تهدید تاجر و کارمندش آنها را سوار خودروی خود کردند. سپس به حومه تهران رفتند و برای اجرای طرحی که در سر داشتند وارد خانه ای شدند.

کاسب با دست و پای بسته در بیابان های اسلامشهر رها شد. دهانش چسبانده شده بود و به سختی خودش را به کنار جاده می کشید. سرانجام رانندگان خودروهای عبوری او را دیدند و به کمک او شتافتند. زمانی که مشخص شد وی قربانی گروگان گیران است، ماجرا به پلیس گزارش شد و تاجر جوان از افرادی که او را ربودند شکایت کرد.

زمانی که تاجر جوان مقابل افسر پلیس نشست، درباره جزئیات ماجرای آدم ربایی گفت: آن شب مردان ناشناس که صورت خود را پوشانده بودند، من و کارمندم را به گروگان گرفتند. اسلحه را روی سرم گذاشتند و چاقو و شوکر را روی پهلویم گذاشتند و تهدید به مرگ کردند. سپس وارد خانه ای در نزدیکی رباط کریم شدند. من را به یکی از اتاق ها منتقل کردند و دیگر کارمندم را ندیدم.

وی ادامه داد: آدم ربایان مرا تهدید کردند که کلید خانه و گاوصندوقم را به آنها می دهم. دست و پایم را بستند و مدام مرا با اسلحه تهدید کردند. بالاخره به زور کلیدم را گرفتند. با این حال هنوز ۵ نفر در خانه مراقب من بودند تا فرار نکنم. گویا دیگر همدستانشان برای خالی کردن گاوصندوق به خانه من رفته بودند. این تاجر ادامه داد: در گاوصندوق من بیش از ۸۶ میلیارد تومان شمش طلا، جواهرات و دلار بود. پس از اجرای نقشه سرقت، دست و پا و دهانم را بستند و در بیابان های اسلامشهر رها کردند.

با شکایت تاجر پرونده ای تشکیل و ماموران پلیس متوجه شدند که آدم ربایان پس از سرقت کلید منزل تاجر در حالی که صورت خود را با پارچه پوشانده بودند، وارد منزل وی شده و محتویات گاوصندوق را تخلیه کردند. در مرحله بعد به سراغ کارمند تاجر رفتند اما او گفت آدم ربایان او را در بیابان های اسلامشهر رها کرده اند. ادعای او عجیب و اظهاراتش متناقض بود. در این شرایط بود که انگشت اتهام به سمت کارمند تاجر نشانه رفت.

با به هم رسیدن تکه های پازل، شک ماموران پلیس آگاهی برای کارمند مرد تاجر بیشتر شد. آنچه مسلم بود این بود که او در این آدم ربایی نقش داشت. به همین دلیل متهم دستگیر شد و با مشاهده مدارک علیه خود لب به اعتراف گشود و به گروگانگیری و سرقت کلان اعتراف کرد.

مرد آشنا گفت: من سال هاست که با تاجر جوان کار می کنم و می دانستم وضعیت مالی بسیار خوبی دارد. حتی می دانستم که او در گاوصندوقش پول، شمش، سکه و دلار دارد. از طرفی مشکلات مالی هم داشتم و وسوسه به دست آوردن پول باعث شد با همدستی دوستانم تصمیم بگیرم گروگان بگیرم و دزدی کنم. وی ادامه داد: می دانستم خانواده تاجر آن شب در خانه نبودند و به همین دلیل فرصت خوبی بود تا نقشه گروگان گیری را که از قبل ترسیم کرده بودیم اجرا کنیم. همان شب تاجر را به رستوران دعوت کردم و در بین راه، همدستانم با تهدید اسلحه، شوکر و چاقو، سناریوی آدم ربایی را انجام دادند. خانه ای که گروگان ها را در آن قفل کردیم متعلق به یکی از آشنایان یکی از همدستانم بود.

در این پرونده ۹ نفر دستگیر شده اند و نفر دهم این گروه با گرفتن بخشی از دلارها از کشور خارج شده و ظاهراً به یکی از کشورهای اروپایی رسیده است. یکی از دستگیرشدگان زنی است که نقش فروشنده طلاهای مسروقه را بازی می کرد. بقیه در نقش گروگان گیر، راننده و شکارچی کلاغ بودند که به جرم خود اعتراف کردند. همه آنها ادعا می کنند که برای پول در این بازی هستند. همچنین تحقیقات نشان داده است که اعضای این گروه قصد خروج از کشور و عزیمت به اروپا را داشتند که با اقدام به موقع پلیس آگاهی ناکام ماندند. سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران به همشهری گفت: بخشی از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان کشف شد و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد. وی ادامه می دهد: توصیه من این است که ابتدا از نگهداری طلا و جواهرات در خانه خودداری کنید و سپس به مردم اعتماد نکنید. زیرا برخی افراد سودجو به راحتی از اعتماد شما سوء استفاده می کنند و آن را هدف قرار می دهند تا جیب خود را پر از پول کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا