اخبار اقتصاد ایران

تعمیرات كارگاهی ۸۸ دستگاه ترانسفورماتور از ابتدای سال تا كنون

صادقی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از سال گذشته تاکنون با تعمیر و به روز رسانی بیش از ۸۸ ترانسفورماتور در کل شبکه های توزیع استان از خسارت بیش از ۱۵۰ میلیارد ریالی به صنعت برق استان و خزانه داری موفق شده است. اول سال نو.

افق میهن مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از تعمیرات کارگاهی ۸۸ ترانس به منظور جلوگیری از استهلاک و خسارت نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریالی ترانسفورماتورهای شبکه های توزیع از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

صادقی گفت: به منظور مدیریت بهینه دارایی های فیزیکی و افزایش طول عمر تاسیسات شرکت با اجرای فرآیند لجستیک معکوس، هر ساله ترانسفورماتورهای مستعمل در قالب قراردادهای تعمیرات کارگاهی تعمیر و مجدداً به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: در راستای تامین برق پایدار و تداوم و پایداری شبکه های توزیع برق، مجموعه اقدامات گسترده ای توسط شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در حال انجام و پیگیری است که از جمله این اقدامات مهم می توان به تعمیر و تعویض شبکه برق اشاره کرد. وی به زمان فرسوده بودن تجهیزات و کنترل مضاعف و دائمی تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت مانند ترانسفورماتورها در شبکه های توزیع برق کل استان اشاره کرد.

صادقی افزود: ترانسفورماتورها به دلایل مختلفی آسیب دیده و مستهلک می شوند که ممکن است به دلیل اضافه بار بیش از حد ترانسفورماتور، اتصال کوتاه نزدیک ترانسفورماتور و شرایط خاص جوی و اقلیمی باشد، اما به طور کلی خرابی زودرس ترانسفورماتور به دلیل کمبود است. از مراقبت صحت و عدم برنامه بازرسی و نگهداری منظم اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان گیلان، تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت اعم از ترانسفورماتور، تابلو برق و پست توزیع به مراتب بیش از سایر نقاط در معرض تخریب و خوردگی قرار دارند. کشوری که در این راستا این شرکت با اجرای طرح های بهینه سازی هزینه های تعمیر ترانسفورماتورهای توزیع و استفاده از برنامه نگهداری پیشگیرانه (PM) و همچنین توسعه بازدید دوره ای سعی در کاهش وقوع و تحمیل خسارات ناشی از موارد فوق دارد. برنامه ها در یک دوره معین به حداقل ممکن.

صادقی اذعان داشت: خرابی کامل ترانسفورماتورها به دلایل متعدد به راحتی می تواند خسارات جبران ناپذیری را به شرکت های توزیع وارد کند و باعث ناپایداری شبکه و نارضایتی مشتریان شود.

صادقی در پایان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای جلوگیری از این موضوع بیش از ۸۸ ترانسفورماتور در کل شبکه های توزیع استان را تعمیر و به روز رسانی کرد و همچنین مبلغی معادل ۳۰ میلیارد ریال برای شبکه توزیع هزینه کرد. تعمیر و نگهداری، کارگاهی و تعمیر اضطراری این تعداد ترانسفورماتور. از ابتدای سال تاکنون موفق شده از خسارت بیش از ۱۵۰ میلیارد ریالی به صنعت برق استان و خزانه داری جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا