ترندهای روز

دستاورد بزرگ رقیب نورالینک؛ کنترل هدست اپل ویژن پرو با قدرت ذهن ممکن شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

Synchron، رقیب Neuralink، موفق شد ایمپلنت مغزی خود را به هدست Apple Vision Pro متصل کند. با این رویکرد می توان با قدرت ذهن بیماران دارای معلولیت حرکتی این دستگاه را کنترل کرد. این پیشرفت چشمگیر افق های جدیدی را در زمینه تعامل انسان و فناوری می گشاید.

این پیشرفت به بیماران با تحرک محدود اجازه می دهد تا هدست اپل را تنها با استفاده از افکار خود کنترل کنند.

پایان محدودیت های فیزیکی با تراشه مغزی همزمان: هدست اپل تسلیم فرمان مغز شد

Synchron در حال توسعه یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) است که برای کمک به بیماران فلج طراحی شده است تا فناوری شخصی مانند تلفن های هوشمند و رایانه ها را با ذهن خود کنترل کنند. این شرکت تاکنون BCI خود را در مغز شش بیمار در ایالات متحده و چهار بیمار در استرالیا کاشته است.

مدیر عامل Synchron توماس Exley می گوید که پلتفرم دسترسی iOS اپل بهترین در نوع خود است و به همین دلیل، این شرکت در ابتدا بر کمک به بیماران برای کنترل دستگاه های درون اکوسیستم اپل متمرکز شده است.

یکی از بیماران Synchron، مارک، ۶۴ ساله، که مبتلا به ALS است، از آوریل به طور متناوب ویژن پرو را آزمایش کرده است. او می تواند از این هدست برای پیامک، بازی یک نفره و تماشای تلویزیون استفاده کند.

مارک می گوید: “این فقط راه دیگری برای من است تا کمی استقلال را تجربه کنم.” او افزود که می تواند از این هدست برای خلق آثار هنری استفاده کند و از اپلیکیشنی لذت می برد که به او امکان می دهد صورت های فلکی را در آسمان مشاهده کند.

Exley معتقد است که این ادغام با Vision Pro نشان می دهد که چگونه BCI ها می توانند به بیماران ناتوان در تعامل با فناوری های مختلف کمک کنند. Synchron در حال آماده شدن برای یک مطالعه بالینی در مقیاس بزرگتر با بیماران بیشتر است و امیدوار است که این پیشرفت ها باعث بهبود تجربه دیگران شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا