فناوری

به گزارش میهن تجارت | بهترین مینی‌سریال‌های سال ۲۰۲۳

در سال های اخیر، مینی سریال ها یا مینی سریال ها در بین طرفداران محبوبیت پیدا کرده اند، به خصوص در میان کسانی که دوست دارند اوقاتی سریع و در عین حال سرگرم کننده داشته باشند.

به گزارش گیمفا، در حالی که مینی سریال برای مدتی شما را سرگرم می کند، برای درک داستان یا پایان نیازی به منتظر ماندن فصل های بعدی ندارید. در حالی که فرمول کوتاه‌تر مینی‌سریال مزایا و معایب خود را دارد، آثاری وجود دارند که به سادگی خیره‌کننده، چالش‌برانگیز و مخاطبان را مجذوب خود می‌کنند.

در طول سال ۲۰۲۳، ده‌ها مینی سریال برجسته به نمایش درآمد. برخی از این آثار بسیار خوب و برخی سخت تماشا و سرگرم کننده بودند. با این حال، بسیاری از آنها با استقبال خوبی از سوی طرفداران و منتقدان مواجه شده اند و جایگاهی را در بین بهترین سریال های سال ۲۰۲۳ به دست آورده اند.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، زمان بسیار خوبی برای درخشش در کانون توجه بهترین مینی سریال های سال است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین مینی سریال های سال ۲۰۲۳ آشنا شوید.

۱۰. سریال All the Light We Cannot See

تمام نوری که نمی توانیم ببینیم داستان یک دختر نابینا فرانسوی به نام مری لوری لوبرتی با بازی آریا میا لوبرتی در اوج جنگ جهانی دوم است که به طور غیرقانونی گزیده هایی از رمان های معروف را از طریق رادیو پخش می کند، گزیده هایی حاوی پیام های رمزگذاری شده برای مقاومت فرانسه

بسیاری از مردم برنامه های او را می شنوند که در آن یک نازی جوان رادیویی به نام ورنر پنیگ با بازی لوئیس هافمن پخش می شود. اگرچه او برنامه های لبلانک را می شنود، اما از افشای آنها خودداری می کند. با ادامه جنگ، لبلانک و پنیگ در نهایت با هم ملاقات می‌کنند و در لحظه‌ای تاریک و غیرمنتظره در تاریخ به بارقه‌ای از امید تبدیل می‌شوند.

این مینی سریال بر اساس رمانی به همین نام اثر آنتونی دوئر برنده جایزه پولیتزر ساخته شده و دارای چهار قسمت دیگر به کارگردانی شاون لوی و با بازی مارک روفالو، هیو لوری، ماریون بیلی و لارس ادینگر است. در حالی که برخی از منتقدان احساس می کردند که سریال به طور کامل منبع اصلی را درک نمی کند، سریال به دلیل بازیگران درخشانش مورد تحسین قرار گرفت، به خصوص لوربرت که عملکرد درخشان و قابل ستایشی ارائه کرد و همچنین تصویر جالبی از نابینایان و افراد کم بینا ارائه کرد. .

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۹. سریال ملکه شارلوت: داستان بریجرتون

در سال ۱۷۶۱ شارلوت با بازی ایندیا ریا آمارتیفیو مجبور به ازدواج با جورج پادشاه جوان انگلستان با بازی کوری میلک کریست می شود و این باعث می شود که او برای هماهنگی با خانواده و دربار پادشاه دچار مشکل شود. همانطور که شارلوت خود و مکانش را پیدا می کند، او و شوهر جدیدش شروع به عاشق شدن می کنند و به نظر یک زوج خوشبخت می رسند. در پشت درهای بسته، شارلوت متوجه می شود که رفاه شوهرش چیز دیگری است و درگیری آنها پیوند ازدواج آنها را تقویت می کند.

«ملکه شارلوت: داستان بریجرتون» پیش درآمدی بر «بریجرتون» است و به طور کلی از ظهور شارلوت مکلنبورگ-استرلیتز الهام گرفته شده است که در قرن هجدهم به شهرت رسید. در حالی که ملکه شارلوت یکی از شخصیت های اصلی بریجرتون است، مینی سریال زندگی خصوصی او را شرح می دهد و توضیح می دهد که چرا او اینقدر سرد و بی رحم عمل می کند.

این سریال با نقدهای مثبت منتقدان مواجه شد و از سوی مجله تایم به عنوان یکی از بهترین سریال های تلویزیونی افق میهن شد. ملکه شارلوت ماهیت تلخ سریال اصلی را می گیرد و آن را با داستانی واقعاً دلچسب ترکیب می کند که آن را به حماسه بریجرتون پیوند می دهد.

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنیبهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۸. مجموعه دروس شیمی

در دهه ۱۹۵۰، الیزابت زات با بازی بری لارسون رویای دانشمند شدن را در سر می پروراند، اما مجبور می شود رویاهای خود را به حالت تعلیق در بیاورد، زیرا جامعه معتقد است زنان باید فقط در داخل خانه کار کنند. . هنگامی که او از شغل خود به عنوان تکنسین آزمایشگاه اخراج می شود، مجری یک برنامه آشپزی تلویزیونی جدید می شود و از این فرصت استفاده می کند تا فراتر از شیرینی کوتاه و کیک لیمو به زنان بیاموزد.

اگرچه این اثر یک درام دوره تخیلی است، اما سریال “درس های شیمی” به طور موثر موانع زندگی واقعی را که بسیاری از زنان در آن زمان با آن روبرو بودند به تصویر می کشد و نشان می دهد که زنان بیشتر از همسر، مادر بودند. یا خانه دار هستند. بری لارسون در کنار بازیگران مکمل بسیار خوبی از جمله لوئیس پولمن، رین ویلسون و بیو بریجز توانسته نقش بسیار خوب و درخشانی را ارائه دهد. این سریال بر اساس رمان پرفروشی به همین نام اثر بانی گارموس ساخته شده است و چندین نامزدی جوایز از جمله دو نامزدی جایزه گلدن گلوب و چندین نامزدی جایزه افق میهن منتقدان را دریافت کرده است.

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنیبهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۷. Justified: سریال City Primeval

چندین سال پس از اینکه رایلین گیونز (تیموتی اولیفانت) کنتاکی را ترک می کند، به میامی، فلوریدا نقل مکان می کند، جایی که سعی می کند زندگی خود را به عنوان مارشال ایالات متحده و پدر یک دختر ۱۵ ساله به نام ویلا (ویوین اولیفانت) بازسازی کند. . تعادل را حفظ کنید وقتی پرونده ای گیونز را به دیترویت می آورد، او با یک روان پریش خشن به نام کلمنت منسل (بوید هالبروک) روبرو می شود که از مقامات محلی فرار کرده و به دنبال جنایات بیشتری است.

این سریال جنایی، درام و نئو وسترن ادامه سریال پرطرفدار FX Justified با بازی اولیفانت می باشد و او در این سریال جدید نقش Raylene Givens را تکرار کرده است. این مینی سریال از رمان City Primeval: High Noon که در دیترویت می گذرد الهام گرفته شده است و بازیگران سریال اصلی مانند والتون گوگینز و ناتالی زیا و همچنین بازیگران دیگری مانند کیت دیوید، لوئیس گوزمن و دیوید کراس را در خود دارد. این سریال عموماً نقدهای مثبتی دریافت کرد و منتقدان از خط داستانی فشرده و فشرده آن که به میراث سری اصلی وفادار ماند، تمجید کردند.

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنیبهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۶. سریال A Murder at the End of the World

با بازی داربی هارت، کارآگاه آماتور و نویسنده جنایی واقعی، اما کورین و هشت مهمان دیگر دعوت شده اند در یک استراحتگاه منحصر به فرد در مکانی دورافتاده به میزبانی میلیاردر اندی رونسون، با بازی کلایو اوون، اقامت کنند. وقتی یکی از میهمانان مرده پیدا می شود، غرایز هارت وارد می شود و مهارت های او مورد آزمایش قرار می گیرد زیرا یک بازی ناپاک در جریان است و او باید هویت قاتل را که در بین آنها پنهان شده است کشف کند.

سریال «قتل در انتهای دنیا» اثری هیجان انگیز و روانشناسانه است که توانسته در یک داستان کلاسیک پیچ و تاب شگفت انگیزی ایجاد کند. این سریال که توسط بریت مارلینگ و زل بتمنگلی خلق شده است، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و توسط مجلات و رسانه هایی مانند کرکس و The Ringer به عنوان یکی از بهترین برنامه های تلویزیونی سال افق میهن شده است. به طور کلی، بازیگران بازی‌های خارق‌العاده‌ای ارائه کردند، اما این سریال متعلق به اما کورین است که توانست نگاهی تازه به داستان پلیسی کلاسیک بدهد.

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنیبهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۵. سریال The Fall of the House of Usher

برادر و خواهر رودریک آشر با بازی بروس گرینوود و مادلین آشر با بازی مری مک دانل یک امپراتوری دارویی را از طریق فساد و طمع ساخته اند. هنگامی که آنها توسط یک هیئت منصفه به اتهامات متعدد فدرال متهم می شوند، سلسله آنها شروع به فروپاشی می کند. در حالی که خانواده در تلاش برای غلبه بر مشکلات قانونی خود هستند، روحی از گذشته رودریک و مادلین می آید و خانواده آشر را یکی یکی زیر نظر می گیرد.

سریال «سقوط خانواده آشر» بر اساس داستان های کوتاه ادگار آلن پو ساخته شده و یک مینی سریال ترسناک و روانشناختی جذاب با بازیگرانی جذاب و دیدنی چون هنری توماس، کیت سیگل و کارلا گوگینو است. در حالی که The Fall of Usher مملو از ارجاعات ظریف و هوشمندانه به آثار آلن پو است، بینندگان برای لذت بردن از سریال نیازی به آشنایی با پو ندارند.

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنیبهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۴. دیزی جونز و شش سری

گروه راک محبوب Dizzy Jones and the Sixes در سال ۱۹۷۷ راه خود را از هم جدا کردند و اکنون آنها توافق کرده اند که در مستندی درباره موفقیت و تاریخچه خود ظاهر شوند. از طریق یک سری فلش بک، هر یک از اعضا شروع های فروتنانه خود، رسیدن به شهرت، و همچنین فراز و نشیب هایی را که با شهرت همراه است، بازگو می کند، که همگی منجر به شکست گروه در نهایت می شود. خودت را آشکار کن

این سریال بر اساس کتابی به همین نام در سال ۲۰۱۹ توسط تیلور جنکینز رید ساخته شده است و از نزدیک داستان واقعی Feltwood Mac را اقتباس می کند، به ویژه رابطه بین خواننده های اصلی Stevie Nicks و Lindsey Buckingham. به طور کلی، Dizzy Jones and the Sixes نقدهای مثبتی دریافت کرد و بسیاری به جذابیت غیرقابل انکار Riley Cave و Sam Claflin اشاره کردند و همچنین پس زمینه معتبر صحنه موسیقی لس آنجلس دهه ۱۹۷۰ را ستایش کردند. بازیگران نیز به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفتند، به طوری که رایلی کیو و کامیلا مورون برای بازی های خود نامزدی امی دریافت کردند.

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنیبهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۳. من یک سریال باکره هستم

کوتی با بازی Jaharel Jerome پسر ۱۹ ساله‌ای است که در اوکلند، کالیفرنیا زندگی می‌کند و برخلاف دیگر بچه‌های هم سن خود، ۱۳ فوت قد دارد و زندگی نسبتاً منزوی دارد. در حالی که عمه و عمویش او را پشت درهای بسته نگه می‌دارند تا از او در برابر تمسخر دنیای بیرون محافظت کنند، گروهی از نوجوانان متوجه وجود کوتی می‌شوند که برخی از آنها به اندازه کوتی منحصر به فرد هستند و برای اولین بار در زندگی او، او با یک دنیای کاملا جدید آشنا می شود.

این سریال کمدی پوچ، بینندگان را با تخیل متفاوت و منحصر به فرد بوتس رایلی آشنا می کند، کسی که نوشتن این سریال را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است. اگرچه این سریال دارای عناصر فانتزی مختلفی است، اما همچنان یک فیلم در سن بلوغ است که به خوبی از پس آن بر می آید. موقعیت های اجتماعی و تغییرات فراوان در زندگی، تغییراتی که هر نوجوانی با آن مواجه است. این سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنیبهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۲. سریال نفرین

ویتنی (اما استون) و آشر (ناتان فیلدر) که در نیومکزیکو اتفاق می‌افتد، تازه ازدواج کرده‌اند که سعی می‌کنند اولین فرزندشان را در حین بازی در برنامه HGTV جدیدشان باردار شوند. وقتی می خواهند زندگی جدیدی را شروع کنند، توسط یک فروشنده خیابانی مورد نفرین قرار می گیرند. در ابتدا به این نفرین توجهی نمی کنند اما وقتی بدشانسی و مشکلات پیش می آید به مسائل ماوراء طبیعی اعتقاد پیدا می کنند.

سریال “نفرین” یک کمدی سیاه خنده دار است که توسط چندین رسانه از جمله انترتینمنت ویکلی و نیویورکر به عنوان یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۲۳ معرفی شده است.نویسندگان و سازندگان سریال ناتان فیلدر و بنی صفدی با شوخی ها و رفتارهای عجیب خود نمایشی عجیب و لذت بخش ارائه کرد. آنها با اما استون، بازیگری که موفق می شود اجرای کمدی خوبی ارائه دهد، بازی بسیار خوبی دارند. مانند سایر آثار ناتان فیلدر، The Curse هم منحصر به فرد و هم خنده دار است و تجربه تماشای بی نظیری را برای طرفداران این ژانر خاص از کمدی تاریک فراهم می کند.

بهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنیبهترین مینی سریال 2023///افزودن تصاویر متنی

۱. سری گوشت گاو

دنی چو با بازی استیون یون، یک پیمانکار محلی است که در تلاش برای حفظ یک لیست ثابت از مشتریان است. هنگامی که او در یک تصادف جاده ای با صاحب یک کسب و کار کوچک، امی لاو، با بازی الی ونگ، درگیر می شود، مشکلات بسیار بدتری برای او پیش می آید. با وجود اینکه آنها کاملاً با یکدیگر غریبه هستند، این تصادف یک دشمنی طولانی و شدید را برای آنها آغاز می کند که بسیار متشنج و خطرناک می شود.

«جنجال» نقدهای بسیار مثبتی را از سوی تماشاگران و منتقدان دریافت کرد که روایت نابخشودنی، گزنده و پویایی جالب بین ین و ونگ را تحسین کردند. نمایش لحنی اساساً جسورانه دارد که برای بسیاری از مردم از استرس خشم، از دست دادن و ناامیدی صحبت می کند که در تمام زندگی فرد نفوذ می کند، در حالی که به عنوان یادآوری فروتنانه از آنچه واقعاً در زندگی مهم است عمل می کند. او انجام می دهد. سریال «جنجال» اثری برجسته، قابل توجه و روشنگر است که بار دیگر به ما یادآوری می کند که سرویس آنلاین نتفلیکس سرویسی بسیار قدرتمند و توانا است که رقابت با آن بسیار دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا