ترندهای روز

آیا مصرف شکلات‌های حاوی فلزات سنگین برای سلامتی شما مضر است؟ تحقیقات علمی در این باره چه می گویند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: تحقیقات جدید حاکی از آن است که غلظت فلزات سنگین در برخی از شکلات ها و محصولات حاوی کاکائو در اکثر موارد بسیار کم است و احتمالاً خطری برای سلامت مصرف کنندگان ندارد.

پیش از این، برخی گروه های مصرف کننده و آزمایشگاه های مستقل وجود فلزات سنگین در محصولات حاوی کاکائو مانند شکلات تلخ را گزارش کرده بودند. ممکن است نوع خاکی که کاکائو در آن رشد می کند و فرآیندهای صنعتی عامل این آلودگی باشد.

پس از تجزیه و تحلیل ۷۲ محصول حاوی کاکائو، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن و آزمایشگاه ConsumerLab.com دریافتند که میزان فلزات سنگین در حدود ۹۷ درصد از این محصولات کمتر از حد تعیین شده توسط غذا و داروی ایالات متحده است. اداره برای آلودگی سرب. است.

این مطالعه آنها نشان می دهد که مصرف یک تکه کوچک شکلات برای سلامتی خطرناک نیست، اگرچه مقدار بیشتر آن می تواند با محدودیت هایی مواجه شود.

یک تکه کوچک شکلات حدود ۱ اونس تا ۲ اونس (۳۰ گرم تا ۶۰ گرم) است. در این مقاله آمده است که اگر محصولات آلوده به فلزات سنگین به مقدار کم و به ندرت توسط مردم مصرف شود، این آلاینده ها سلامت عمومی را تهدید نمی کند.

البته اگر این محصولات به صورت روزانه مصرف شوند، می تواند نگران کننده باشد.

محققان در این مطالعه ۷۲ محصول را از نظر آلودگی احتمالی به فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم و آرسنیک در چهار گروه مختلف در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کردند.

آنها با اشاره به قوانین سختگیرانه آلودگی مواد غذایی کالیفرنیا که به عنوان معیاری برای این مطالعه استفاده می شود، افزودند: «متوسط ​​غلظت هر فلز آزمایش شده حتی از Prop 65 کمتر بود.

با این حال، مصرف برخی از محصولات آزمایش شده، یا مصرف بیش از یک وعده از محصولات حاوی کاکائو آلوده به فلزات سنگین در روز، ممکن است از محدودیت های تعیین شده توسط آزمایش انطباق Prop 65 فراتر رود.

Prop 65 که به عنوان قانون اجرای قانون آب آشامیدنی ایمن و غیر سمی کالیفرنیا نیز شناخته می شود، در سال ۱۹۸۶ تصویب شد. این قانون برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد محصولات خریداری شده طراحی شده است. بر اساس این قانون، شرکت ها موظفند محصولات و بسته بندی ها را برای تعیین سطوح مواد بالقوه خطرناک آزمایش کنند.

محققان در مطالعه خود از قانون کالیفرنیا پیروی کردند زیرا محدودیت هایی را برای آلودگی با سه نوع فلزات سنگین آزمایش شده تعیین می کند. در همین حال، مقررات سازمان غذا و داروی ایالات متحده تنها محدودیت هایی را برای سرب تعیین کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا