طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 11 مرداد 1403 / رشد شارپی قیمت طلا، تعدیل شد

به گزارش افق میهن:






با آغاز بازار طلا در پنجمین روز هفته، قیمت طلا و سکه با افزایش میلیونی به کانال های بالاتر جهش کرد. افزایش قیمت جهانی دلار و طلا تحت تاثیر شهادت اسماعیل هنیه در تهران، روند صعودی قیمت ها را در بازارهای مالی رقم زد. اما با ادامه معاملات، مقداری از طلا و سکه برگشت و حباب سکه ترکید.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته همزمان با افزایش ارزش اونس جهانی طلا و رشد بیش از هزار تومانی دلار در همه قسمت ها و اوزان افزایش یافت. کاهش حباب سکه، کاهش محدود اونس طلای جهانی و کاهش ۳۰۰ تومانی در اواسط معاملات روز چهارشنبه به راحتی افزایش شدید قیمت در بازار طلا را جبران کرد. افزایش قیمت در بازار طلا از ۱۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان تلرانس داشت و سکه امامی گل سرسبد افزایش قیمت شد.

تصویر 31 ژوئیه 2024 در 5:24:33 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

روز چهارشنبه، تاثیر اخبار مربوط به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران، توجه معامله گران بازارهای مالی را به خود جلب کرد. در خصوص بالا بودن حباب سکه، کارشناسان اقتصادی معتقدند توسعه بازار طلا در روزهای آینده منوط به واکنش ایران به مشکلات اسرائیل و موضوع بیانیه هنیه خواهد بود. آنها پیشنهاد کردند که معامله گران باید ذهنیت معاملاتی خود را در هنگام اصلاحات متعادل کنند و برای ورود به بازار طلا به دنبال ورود امتیاز نباشند.

نقره نزدیک به ۲۰۰۰ تومان گران شد

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا روز چهارشنبه با ۱۲ دلار افزایش به ۲۴۲۳ دلار رسید. اونس جهانی نقره با ۴۷ سنت افزایش به ۲۸ دلار و ۸۵ سنت رسید. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز ۵۶ هزار و ۶۰۰ تومان و ۱۸۰۰ تومان افزایش یافت.

سکه امامی ۴۲ میلیون شد

قیمت سکه امامی در روز سه شنبه دهم مرداد عامل تعیین کننده افزایش قیمت در بازار سکه بود که با افزایش از ۶۳۲ هزار تومان به ۴۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه بهار ۳۸ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان با ۲۷۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

حباب سکه ترکید

در پنجمین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۷۶ هزار تومان افزایش معامله شد و این رقم به ۱۵ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳۵۴۸ هزار تومان با ۸۷ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در تمام بخش ها در روز چهارشنبه کاهش یافت. حباب سکه امامی ۳۵۱ هزار تومان، سکه بهار ۶۷۷ هزار تومان، نیم سکه ۲۸۹ هزار تومان، ربع سکه ۴۴ هزار تومان و سکه گرمی ۲۰ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا