اخبار اقتصاد ایران

راهنمای کامل استفاده از تقویم اقتصادی فارکس به زبان ساده

در حال حاضر، تقویم اقتصادی فارکس یکی از مهمترین ابزارهای تحلیلی برای سرمایه گذاران است. برای معامله گرانی که می خواهند عملکرد معاملاتی خود را از طریق تحلیل فاندامنتال بهبود بخشند، استفاده از تقویم اقتصادی یکی از مهمترین ابزارهای آنهاست. در ادامه به بررسی کامل این گزینه موثر در معاملات فارکس می پردازیم.

تقویم اقتصادی چیست؟

تقویم اقتصادی راهنمایی است که تاجران و سرمایه گذاران را از اخبار مهم اقتصادی و تاریخ انتشار داده ها مطلع می کند. اطلاعات این تقویم شامل رویدادهای مهم اقتصادی مانند نرخ بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و سایر داده های مرتبط است که تاثیر مستقیمی بر بازارهای مالی دارند. معامله گران و سرمایه گذاران می توانند با تجزیه و تحلیل این داده ها از تقویم اقتصادی برای تصمیم گیری بهتر در معاملات استفاده کنند. در ادامه با راهنمای استفاده از تقویم اقتصادی فارکس بیشتر آشنا خواهید شد.

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

تقویم اقتصادی فارکس ابزار بسیار مفیدی برای تحلیل بازار فارکس و پیش بینی تاثیر اخبار اقتصادی فارکس بر نرخ ارز است. اخبار اقتصادی جهان تأثیر مستقیمی بر دارایی های شما و همچنین توسعه فرصت های تجاری جدید دارد. تقویم اقتصادی اخبار فارکس را سازماندهی می کند و زمینه مهمی را برای کمک به شما در ردیابی رویدادها و درک تأثیر بالقوه آنها بر بازار جهانی فارکس فراهم می کند.

بنابراین به عنوان یک معامله گر باید همیشه اخبار مهم فارکس را دنبال کنید و به روز باشید تا بتوانید تصمیمات معاملاتی مناسبی بگیرید. در لیست زیر ۴ تقویم مهم اقتصادی فعال برای معامله گران فارکس را نام می بریم.

۱- تقویم اقتصادی کارخانه فارکس

۲. تقویم اقتصادی کالج دلتا (کالج دلتا)

۳. تقویم اقتصادی فارکس FxStreet

۴. تقویم اقتصادی فارکس DailyFx

از جمله منابعی که به شما معرفی کرده ایم، وب سایت کالج دلتا به دلیل اطلاعات تقویم اقتصادی فارکس با ارائه زبان فارسی به کاربران خود و رابط کاربری راحت تر، استفاده و محبوبیت بیشتری برای معامله گران ایرانی به دست آورده است.

تقویم اقتصادی فارکس را بخوانید

تقویم اقتصادی کالج دلتا

استفاده از تقویم اقتصادی فارکس برای معاملات فارکس ابزار مهمی است که به شما کمک می کند تصمیمات خرید و فروش خود را بهتر برنامه ریزی کنید. در زیر نکات مهمی که در مطالعه تقویم اقتصادی باید به آن توجه کنید را مرور می کنیم:

توجه به نوع رویداد: اتفاقات مهمی مانند تصمیمات بانک مرکزی یا انتخابات و جنگ و … می تواند تاثیرات مهمی بر بازار داشته باشد. بنابراین ابتدا باید نوع رویداد را بررسی کنید.

توجه به زمان و تاریخ: تاریخ و زمان اعلام رویداد می تواند در خرید و فروش جفت ارز بسیار تاثیرگذار باشد و باید به دقت رعایت شود.

اثربخشی: در تقویم اقتصادی، رویدادها معمولاً با نمادهایی نشان داده می شوند که میزان تأثیر را نشان می دهند.

  • اهمیت بالا: تاثیر زیاد
  • اهمیت متوسط: تأثیر متوسط
  • کمتر مهم: تاثیر کم

اهمیت با رنگ در بیشتر تقویم های اقتصادی نشان داده می شود.

پیش بینی ها را بررسی کنید: بررسی پیش‌بینی‌ها انتظارات و برآوردهای رویدادها را مشخص می‌کند.

نتایج واقعی: پس از اعلام رویداد، تفاوت بین نتایج واقعی و پیش بینی ها را بررسی کنید.

آنالیز تاثیرات: تجزیه و تحلیل تاثیر رویداد بر بازار بسیار مهم است.

در لزوم استفاده از تقویم اقتصادی فارکس تردیدی وجود ندارد. معامله گران قطعا باید زمان انتشار اخبار اقتصادی یا حداقل اخبار فارکس را امروز و فردا بررسی کنند. دلیل این امر افزایش اسپرد در زمان انتشار خبر و همچنین لغزش در نوسانات شدید است.

بخش های مهم در تقویم اقتصادی فارکس

سبک و سیاق انتشار اخبار فارکس و نتایج آن در همه تقویم‌های اقتصادی فارکس یکسان است، بنابراین اطلاعاتی که در همه تقویم‌ها وجود دارد مانند: زمان انتشار، عنوان خبر و داده‌های اقتصادی، شماره قبلی، پیش‌بینی عدد فعلی و عدد واقعی. از نکات مهم است که تقویم اقتصادی را مرور کنید. در زمان انتشار خبر دو عدد پیش بینی و عدد واقعی وجود دارد. هر چه این دو عدد به هم نزدیکتر باشند، نوسانات کمتری در نمودار مشاهده می شود. اما اگر این دو عدد با هم تفاوت زیادی داشته باشند، شاهد نوسانات شدید در نمودار خواهید بود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر یک معامله گر مبتدی هستید، از تقویم هایی استفاده کنید که داده های روانشناختی را در اختیار شما قرار می دهند، مانند اینکه قبلاً اشاره کردیم که تقویم اقتصادی کالج دلتا گزینه مناسب تری برای شروع معامله گران جدید است. اخبار بسیار مهم را با رنگ قرمز و داده های مهم را با رنگ نارنجی دنبال کنید و در آخر هنگام انتشار اخبار معامله نکنید.

چندین بخش مهم در ورود به هر تقویم اقتصادی وجود دارد که به ترتیب شامل موارد زیر است:

  • زمان و تاریخ انتشار خبر
  • جفت ارزهای مرتبط
  • اهمیت رویداد
  • رویداد مورد نظر
  • داده های فعلی
  • داده های پیش بینی شده یا مقدار مورد انتظار
  • داده های قبلی

رویدادهای مهم در تقویم اقتصادی فارکس

تقویم اقتصادی فارکس راهنمایی برای درک بهتر روند بازار و اتخاذ تصمیمات مهم در معاملات فارکس است. استفاده از یک تقویم اقتصادی برای معامله گران فارکس ضروری است زیرا به آنها کمک می کند فرصت ها یا ریسک های معاملاتی را انتخاب و پیش بینی کنند. اما چه اتفاقات مهمی در تقویم اقتصادی این فرصت ها و ریسک ها را ایجاد می کند؟ در زیر برخی از مهمترین رویدادها در تقویم اقتصادی فارکس آورده شده است:

  • جلسات فدرال رزرو (FOMC)
  • نرخ بهره
  • نرخ تورم
  • حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)
  • نرخ بیکاری
  • تولید ناخالص داخلی (GDP)
  • شاخص مدیران خرید (PMI)
  • شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)
  • شاخص قیمت تولید کننده (PPI)

تاثیر استفاده از تقویم اقتصادی در معاملات فارکس

استفاده از تقویم اقتصادی فارکس اطلاعات ارزشمندی را در اختیار معامله گران قرار می دهد که می تواند به بهبود عملکرد معاملاتی آنها کمک کند. تقویم اقتصادی فارکس یک بسته اطلاعاتی است که داده های مشخصی را در مورد جریانات و تحولات اقتصاد جهانی در قالب رویدادهای اقتصادی، زمان شروع و پایان آنها و نوع رویدادی که بر فراز و نشیب معاملات معامله گران تأثیر می گذارد ارائه می دهد. بازار. بخش بزرگی از بازار ارز متاثر از داده های کلان اقتصادی، سیاست های پولی و مالی اقتصادها و دولت ها است، بنابراین استفاده از تقویم اقتصادی راهنمای خوبی در تحول تحلیل بنیادی معاملات است که نقش بسیار مهمی در معاملات بازار ایفا می کند. .

حرف پایانی

استفاده از راهنمای تقویم اقتصادی فارکس برای معامله گران چراغ سبز، نوسانات احتمالی یک جفت ارز و فرصت معاملاتی آن را روشن می کند. بنابراین اگر به دنبال روند خود در فارکس هستید، باید داده های اقتصادی را به طور منظم در تقویم اقتصادی دنبال کنید. با پیروی از داده های تقویم اقتصادی، رویدادهای آینده را پیش بینی می کنید و از اطلاعات به دست آمده در اثربخشی معاملات خود استفاده می کنید. موفق و پایدار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا