طلا و ارز

پیش بینی جدید از قیمت دلار و طلا/ منطقه شیرین خرید از دست رفت؟

مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن گفت:






افزایش قیمت دلار تا کریدور ششم روز چهارشنبه به بهانه شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پایان یافت. حالا خریداران ارز در این فکر هستند که آیا نقطه شیرین خرید دلار از بین رفته است؟ مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن، افزایش قیمت دلار را با وجود حوادث منطقه قابل پیش بینی دانست و گفت: مناطق شیرین خرید در بازارهای مالی گم شده است.





به گزارش افق میهن،

با تشدید تنش ها در خاورمیانه، قیمت دلار با افزایش تدریجی همراه شد و با شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران، منطقه مهمی را از دست داد. مقاومت و به رشد تدریجی به کریدور ششم رسید.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اهرم‌های بازدارنده رشد قیمت دلار مانند انتخابات ریاست‌جمهوری، خوش‌بینی سیاسی و احتمال از سرگیری مذاکرات آمریکا و ایران از بین رفته است و ممکن است واکنش ایران به حادثه اخیر تاثیر مستقیم بر آینده کوتاه مدت بازارهای مالی دارند.

قیمت دلار در محدوده فعلی تثبیت شده است

در این خصوص مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اظهارات هانیه در تهران باعث تثبیت قیمت دلار در محدوده جدید شد، گفت: با وجود اتفاقاتی که در منطقه فتح می‌شود، می‌توان از دلار برای گسترش کریدور جدید استفاده کرد. تشدید تنش ها بین اسرائیل، لبنان و ترکیه حدس و گمان بود. این در حالی است که هفته گذشته قیمت دلار تا کانال های هشتم و نهم کریدور پنجم افزایش یافت و از منظر فنی این افزایش قیمت فضا را به سمت کریدور ششم سوق داد.

وی با توجه به پایان یافتن قیمت های شیرین هفته ها و ماه های اخیر گفت: قیمت دلار در فضای جدید معاملاتی تثبیت شده است و تغییر در روند فعلی مستلزم تغییر شرایط اقتصادی در ماه های آینده است. این اقتصاددان به خریداران ارز توصیه کرد که در مناطق مختلف خریدهای متوسط ​​انجام دهند.

حباب طلا بزرگتر شده است

وی درباره قیمت طلای ۱۸ عیار گفت: این فلز گرانبها پس از از دست دادن محدوده ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در روند صعودی سقوط کرد و اکنون در محدوده ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله می شود نسبت به روزهای گذشته.»

خریداران باید از ورود لحظه ای به معاملات طلا اجتناب کنند

وی یادآور شد: معامله گران در هنگام اصلاحات ذهنیت معاملاتی خود را به طور متوسط ​​​​دارند: خریداران به ویژه افرادی که دانش لازم را ندارند، به دنبال ثبت نام های لحظه ای نباشند.

اونس جهانی طلا به اوج ۳۰۰۰ دلاری در نظر گرفته شده است

این کارشناس اقتصادی درباره اونس جهانی گفت: طلای جهانی تحت تاثیر اتفاقات تهران قرار گرفت و به سمت ۲۴۲۵ دلار حرکت کرد و به نظر می رسد در این سطح حفظ شود.

دیبا افزود: به نظر می رسد طلا به فکر اصلاح روند صعودی خود و نزدیک شدن به منطقه ۲۴۵۷ دلاری است. اگر نتواند نواحی بالاتری مانند ۲۴۹۰ را در این منطقه بشکند، می‌توانیم انتظار اصلاح بزرگی را تا سال ۲۱۵۰ داشته باشیم. دیده شدن.”

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا