بانک و بیمه

شانتاژ بی فایده برای افزایش نرخ ارز| قیمت سکه و طلا تعدیل می شود

بازار؛ گروه بانک و بیمه: دیروز پس از شهادت اسماعیل هنیه، بازار ارز تغییر قیمت داد و قیمت دلار پس از چندین ماه ثبات قیمت از مرز ۵۰ هزار تومان گذشت تا اینکه نرخ آن در بازار آزاد بیش از ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت. اما افزایش قیمت که البته از روی هیجان است، تاثیر بسیار کم و محدودی بر رشد تقاضای این محصول در بازار داشت و میدان فردوسی و خیابان های اطراف مانند روزها، روزی آرام و بدون مشتری را سپری کردند. قبل از. البته دلالان سود، قیمت دلار را با قیمت بالای ۶۰ تا ۶۱ هزار تومان به خریداران پیشنهاد می کردند، اما نه خریدار وجود داشت و نه فروشنده، زیرا متقاضیان واقعی ارز، طبق روال روزهای گذشته، می توانستند. به راحتی ارز خود را به بازارهای رسمی انتقال دهند

مشکلی که بیان شد این بود که رشد کم قیمت ارز واقعی نبود و معمولاً ناشی از وقوع بحران های سیاسی و بین المللی است. افزایش نرخ ارز که دیروز در کانال های غیررسمی مورد توجه قرار گرفت و به دلیل اینکه این افزایش دلیل اقتصادی نداشت به صورت غیرواقعی اعلام و منتشر شد، تاثیری بر جذابیت مخاطبان و هجوم خریداران به ارز نداشت. نرخ ها شکسته شد و دلار که قیمت آن در صبح به ۶۲ هزار تومان رسیده بود، به تدریج کاهش یافت و به ۶۰ هزار تومان رسید.

اینکه چرا بازار ارز با وجود حادثه سیاسی دلخراش شهادت رئیس دفتر حماس با چالش جدی مواجه نشده است، نشان می دهد که تقاضای غیرواقعی برای عرضه ارز در بازار وجود ندارد، از سوی دیگر مردم حتی خارجی سرمایه گذاران ارزی چون مطمئن هستند این قیمت ها افزایش خواهد یافت. آنها با هیجان فزاینده وارد چنین بازاری نشدند

تقاضای غیرواقعی برای ارز در بازار وجود ندارد

کارشناسان می گویند؛ اینکه چرا بازار ارز با وجود حادثه سیاسی دلخراش شهادت رئیس دفتر حماس در تهران با چالش جدی مواجه نشده است، نشان می دهد که تقاضای غیرواقعی برای عرضه ارز در بازار وجود ندارد. از طرفی مردم حتی سرمایه گذاران ارزی ریسک بالای ورود به چنین بازاری را در چنین مواقعی می دانند و مطمئن هستند که این قیمت ها به دلیل هیجان بالا رفته و بی ثبات است، بنابراین وارد بازار نشده اند تا خرید ارز در چنین شرایطی همچنین تجربه گذشته از افزایش نرخ ارز و بازگشت قیمت ها در ماه های اخیر پس از عملیات طوفانی الاقصی توسط حماس، آغاز جنگ غزه و حمله تروریستی اسرائیل به حماس را داشته باشید. واکنش قاطع کنسولگری کشورمان ایران به این اتفاق این بود که پس از افزایش هیجانی قیمت ارز، التهاب بازار به سرعت فروکش کرد و قیمت ها به نرخ های قبلی بازگشت.

دیروز پس از افزایش هیجانی نرخ ارز، بازارساز با ابزارهای خود حضور پررنگی در بازار داشت و با اتخاذ تدابیر لازم، از التهاب در بازار ارز جلوگیری کرد، بازار ارز که همواره تغییرات قیمتی را به دلیل آن تجربه می کند. رویدادهای سیاسی و اقتصادی و در این میان سعی کنید معامله گران سودجو قیمت ها را افزایش دهند تا به سود برسند.

تجربه نشان داده است که پس از افزایش غیرمنطقی و غیرواقعی قیمت ارز در بازار آزاد، این کالا که خیلی سریع اثر خود را بر افزایش قیمت طلا و سکه می گذارد، دوام چندانی ندارد و پس از گذشت چند روز، قیمت ها در راه بازگشت هستند و بازار به زندگی عادی روزمره خود باز می گردد

رشد ناپایدار قیمت در بازار ارز و طلا

پس از افزایش غیرواقعی نرخ ارز در بازار، قیمت طلا روز گذشته روندی صعودی را تجربه کرد. گفتگوی محمد کشتی آرای نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با این خبرگزاری “بازار” نظر: اگرچه رویداد سیاسی شهادت اسماعیل هنیه تأثیر خود را بر تغییر قیمت به ویژه بر رشد هیجانی نرخ ارز داخلی و افزایش قیمت جهانی انسان گذاشته است، اما این افزایش قیمت پایدار نیست.

وی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا در روز چهارشنبه ۳۰ دلار افزایش یافت، افزود: افزایش قیمت جهانی طلا در کنار رشد نرخ شناور باعث شده تا قیمت طلا نسبت به روز گذشته افزایش یابد. این افزایش قیمت به دلیل هیجانات کاذب است و بعید است قیمت ها در روزهای آینده افزایش یابد.

این کارشناس بازار طلا خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که پس از افزایش غیرمنطقی و غیرواقعی قیمت ارز در بازار آزاد، این کالا که خیلی سریع تاثیر خود را در افزایش قیمت طلا و سکه می گذارد، ماندگاری ندارد. مدت ها و پس از چند روز امروز قیمت ها در مسیر بازگشت قرار خواهند گرفت و بازار به روال عادی خود باز خواهد گشت، بنابراین به نظر می رسد قیمت طلا و سکه که با افزایش قیمت مواجه شده است در آینده تعدیل شود. روزها .

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۵۲ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی در طرح جدید نیز ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. افزایش قیمت احساسی که چندان دوام نمی آورد

افزایش قیمت طلا و سکه؛ قیمت ها قابل تغییر است

بر اساس این گزارش، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز چهارشنبه و پس از شهادت اسماعیل هنیه ۳ میلیون و ۵۵۲ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار جدید اعلام شد. سکه آزادی ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. همچنین نیم سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۵ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ارزش داشت. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۴۲۱ دلار است.

در معاملات دیروز مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۸ هزار و ۲۳۷ تومان و حواله دلاری با نرخ ۴۴ هزار و ۲۵۴ تومان معامله شد. قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز به ۵۲ هزار و ۱۳۷ تومان و نرخ انتقال یورو به ۴۷ هزار و ۸۳۲ تومان رسید. از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۳۰۰۰ ۱۳۴ تومان و نرخ انتقال درهم ۱۲۰۰۰ ۵۰ تومان است. قیمت صد دینار عراقی در صرافی ۳۶۷۱۴ ریال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا