اخبار اقتصاد ایران

شرایط جدید برای واردات خودرو :: افق میهن

رئیس ستاد نوسازی ناوگان گفت: برای ترخیص خودروهای فرسوده به ۲ تا ۷ گواهی اسقاط نیاز است که این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد.

به گزارش افق میهن، مهران سالاریه در خصوص آیین نامه اجرایی واردات خودروهای فرسوده گفت: برای واردات خودروی فرسوده، واردکننده باید خودروی فرسوده داشته باشد یا خودروی فرسوده واردکننده به نام خود باشد تا در هنگام شماره گذاری. انجام می شود، خودروی فرسوده باید اسقاط شود و هزینه ها به ستاد نوسازی ناوگان واریز می شود. نیازی به ارسال نیست.

رئیس نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با بیان اینکه در آیین نامه عدم نیاز به خودروی فرسوده قید شده است، افزود: در مرحله ترخیص و زمانی که نیاز به شماره گذاری خودرو است، متقاضی باید به سامانه ستاد تمدید و اخذ گواهی اسقاط در آنجا. آن را ۳۵ میلیون تومان بخرد (این مبلغ را سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تعیین می کند) پس از آن می تواند مجوز شماره گذاری را بگیرد و خودرو را ترخیص کند.

سالاریه در خصوص تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز گفت: برای ترخیص خودرو به ۲ تا ۷ گواهی اسقاط نیاز است که این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی بستگی دارد. این مورد در آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون سازمان صنعت خودرو به صراحت مشخص شده است و متقاضیان می توانند بر اساس آن نسبت به خرید گواهی اسقاط و شماره گذاری خودرو مورد نظر اقدام کنند.

وی گفت: نکته دیگر در خصوص واردات خودروهای برقی و فول هیبریدی این است که این نوع خودروها در ارائه گواهی اسقاط مشمول تخفیف خواهند شد. متقاضیان می توانند از این فرصت استفاده کرده و خودروهایی با آلایندگی کمتر وارد کنند و هزینه کمتری برای شماره گذاری بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا