اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/05/12 |برنت 80 دلار و 9 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت اما در آستانه چهارمین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد. نشانه‌های رشد ضعیف تقاضای جهانی سوخت بر نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه غلبه کرد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۷۲ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۹ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷۶ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۸۹ سنت با ۵۸ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفتی طی چهار هفته گذشته شاهد کاهش حدود ۷.۳ درصدی قیمت‌ها بودند که طولانی‌ترین کاهش هفتگی قیمت در سال جاری را نشان می‌دهد.

اخبار اقتصادی ناامیدکننده در مورد چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان و همچنین فعالیت ضعیف تولید کارخانه در آسیا، اروپا و آمریکا، خطر کند شدن رشد اقتصاد جهانی را افزایش داده و مصرف نفت را تحت تاثیر قرار داده است.
تحقیقات نشان می دهد که ترافیک جاده ای در چین برای سومین سال متوالی کاهش فصلی را تجربه می کند. داده های اقتصادی ضعیف از ایالات متحده همچنین به احتمال ضعیف تقاضای نفت اشاره دارد.
کاهش تولید کارخانه‌ها در چین بر قیمت‌ها تأثیر گذاشته و نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضا را افزایش داده است. داده های اقتصادی چین نشان می دهد که واردات و فعالیت های پالایشی در این کشور نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.
واردات نفت خام آسیا در ماه جولای به دلیل تقاضای ضعیف در چین و هند به کمترین میزان خود در دو سال اخیر رسید.
سرمایه گذاران نفت نیز با احتیاط تحولات خاورمیانه را دنبال می کنند. کشته شدن مقامات حماس و حزب الله نگرانی ها از گسترش جنگ در منطقه و اختلال در عرضه نفت را تشدید کرده است.
انتهای پیام/۵۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا