بانک و بیمه

افزایش حباب مثبت سکه های طلا| حباب سکه بیش از 8 میلیون شد

هادی بهرامی; بازار: سرمایه گذاری در بازارهای طلا یکی از گزینه های کم ریسکی است که با وجود تورم و اتفاقات سیاسی-نظامی بازدهی مثبتی داشته و همواره مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است. اگر به نمودارهای اونس جهانی، صندوق های طلا و سکه نگاه کنید، خواهید دید که طلا در بلندمدت روند صعودی خود را حفظ کرده است و دلیل اصلی این امر تقاضا و اطمینان سرمایه گذاران است. سرمایه گذاری در دلار نیز یکی از روش های مناسب برای دستیابی به بازدهی در بازارهای مالی داخلی است که تنها در صورت تحلیل مناسب شرایط اقتصادی در این حوزه محقق می شود.

با توجه به نرخ رشد تورم و وقوع حوادث تکان دهنده برای اقتصاد و همچنین احساسات سرمایه گذاران، پیشنهاد می شود بخشی از سبد خود را در طلا سرمایه گذاری کنید که دارای انواع کالا و بازار است. البته ما سرمایه گذاران باید محصول یا بازاری را انتخاب کنیم که کمترین ریسک و بالاترین بازدهی را در مقایسه با رقبای خود داشته باشد. به عنوان مثال در بازارهای طلا گزینه های مختلفی برای خرید نقدی داریم که می توان به جواهرات طلای ۱۸ عیار، سکه کامل، نیم سکه، ربع سکه، شمش و جعبه طلا اشاره کرد.

نام بازار و محصول

آخرین قیمت

بازده روزانه

بازده هفتگی

اونس جهانی

۲۴۳۴ دلار

۰,۵

۳.۱

سکه کامل

۴۳ میلیون تومان

۱.۲.

۴.۲

نیم سکه

۲۳.۶ میلیون تومان

۰،۴

۳.۵

ربع سکه

۱۵.۶ میلیون تومان

۰.۶۵

۵

شاخص وجوه

۲۸۷۷ یک

۲.۳.

۵

در حال حاضر اونس جهانی طلا در محدوده ۲۴۳۴ دلار قرار دارد که طی هفته گذشته بازدهی منفی نیم درصدی و بازدهی ۳.۱ درصدی را به ثبت رسانده است. سکه تمام در محدوده ۴۳ میلیون تومان، نیم سکه در محدوده ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه در محدوده ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و شاخص صندوق های طلا در محدوده ۲۸۷۷ واحد قرار دارد. که به ترتیب ۱.۲، ۰.۴ و ۰.۶۵ است و بازدهی ۲.۳ درصدی را در روز اخیر ثبت کردند. بیشترین بازدهی ربع سکه و صندوق های طلا در هفته گذشته ۵ درصد و کمترین بازده اونس جهانی طلا ۳.۱ درصد بوده است.

حباب سکه طلا
سکه تمام امامی ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان و ربع سکه ۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان دارای حباب هایی نسبت به هفته گذشته اندکی افزایش یافته است. صندوق طلای عیار حباب مثبت ۱ درصد، صندوق طلای لوتوس حباب مثبت ۰.۵ درصد و صندوق مشگل آغاز حباب مثبت ۰ درصد دارند که نشان می دهد اکثر صندوق های طلا با وجود افت قیمت حباب مثبت زیادی ندارند. این امر می تواند جذابیت خرید و سرمایه گذاری آنها را افزایش دهد.

با توجه به شرایط اقتصادی و بازارهای مالی، پیشنهاد می شود حداقل ۳۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد از بودجه خود را به خرید طلای فیزیکی، سکه و به ویژه وجوه طلا اختصاص دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، سرمایه گذاری در طلا ماهیت بلندمدت دارد و صندوق های طلا نیز بازدهی بالاتری نسبت به خود طلا و سکه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا