اقتصاد جهان

کاهش 10 درصدی قیمت بیت کوین طی 72 ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از کوین دسک، بیت کوین هفته گذشته با افزایش قیمت قابل توجهی آغاز شد، اما از آن زمان تا کنون قیمت آن به کاهش خود ادامه داده و اکنون به پایین ترین ارزش خود در دو هفته اخیر یعنی ۶۲۷۰۰ دلار رسیده است.
بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵ درصد از دست داده است. قیمت اتر در روز گذشته ۵.۸ درصد کاهش یافته است، Solana 10 درصد و XPR 10 درصد کاهش یافته است. بیت کوین ۷۲ ساعت پیش به ۷۰۰۰۰ دلار رسید.
بازارها در روز پنجشنبه خبرهای خوبی دریافت کردند. شاخص مدیران خرید بخش تولید ایالات متحده (PMI) در ماه جولای بیش از انتظار اقتصاددانان کاهش یافت که می تواند منجر به کاهش نرخ بهره شود. علاوه بر این، تقاضا برای مزایای بیکاری در ایالات متحده به بالاترین سطح خود در سال گذشته رسیده است. این اطلاعات راه را برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به زودی هموار می کند که خبر خوبی برای سرمایه گذاری خطرپذیر از جمله بیت کوین است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از نشست روز چهارشنبه گفت که اگر رشد اقتصادی ایالات متحده ضعیف بماند، نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت.
روز پنج شنبه، بانک انگلستان از بانک کانادا و بانک مرکزی اروپا در کاهش نرخ بهره برای اولین بار در چهار سال گذشته پیروی کرد.
قیمت بیت کوین در روز دوشنبه پس از برگزاری کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل آمریکا که باعث هیجان شد و دونالد ترامپ قول حمایت از این ارز مجازی را داد، به ۷۰ هزار دلار رسید.
همه اینها برای بیت کوین خبر خوبی است، اما فعالان ارزهای دیجیتال اکنون باید بپذیرند که شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اندازه رقیبش جو بایدن دو هفته پیش نیست. شانس پیروزی کامیلا هریس، نامزد جدید دموکرات در انتخابات، هفته گذشته به ۴۴ درصد افزایش یافت. شانس ترامپ برای پیروزی از ۷۰ درصد دو هفته پیش به ۵۵ درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا