اقتصاد جهان

تجارت خارجی روسیه با ارزهای مجازی قانونی شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قانونگذاران روسیه لایحه ای را تصویب کردند که به شرکت ها اجازه می دهد از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در تجارت بین المللی استفاده کنند.
این قانون بخشی از استراتژی روسیه برای دور زدن تحریم های غرب پس از شروع جنگ در اوکراین است. این قانون که در سپتامبر اجرایی می شود، با هدف به تعویق انداختن پرداخت های بین المللی، به ویژه با شرکای تجاری اصلی روسیه مانند چین، هند و امارات متحده عربی است.
الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه و یکی از حامیان این قانون اعلام کرد که اولین انتقال ارزهای مجازی در سال جاری انجام می شود.

بانک مرکزی روسیه یک زیرساخت آزمایشی برای این پرداخت ها ایجاد خواهد کرد.
نبیولینا گفت: «خطر تحریم‌های ثانویه افزایش یافته است، که پرداخت برای واردات را دشوارتر می‌کند و بر بسیاری از کالاها تأثیر می‌گذارد».
این قانون همچنین شامل مقرراتی در مورد استخراج ارزهای مجازی و گردش سایر وجوه دیجیتالی است، اما همچنان پرداخت برای ارزهای مجازی در معاملات داخلی در روسیه ممنوع است.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که تاخیر در پرداخت های بین المللی منجر به کاهش ۸ درصدی واردات این کشور در سه ماهه دوم سال جاری شد.
علیرغم تلاش برای استفاده از ارزهای ملی شرکای تجاری و ایجاد سیستم پرداخت بریکس، هنوز بسیاری از نقل و انتقالات به دلار و یورو از طریق سامانه سوئیفت تسویه می شود و خطر تحریم های ثانویه را افزایش می دهد.
نابیولینا تاکید کرد که این تحریم ها پرداخت حقوق ورودی را دشوارتر کرده، زنجیره تامین را گسترش داده و هزینه ها را افزایش داده است.
قانونگذاران روسیه امیدوارند که این تصمیم چالش های اقتصادی ناشی از تحریم ها را کاهش دهد و تجارت بین المللی را تسهیل کند.
انتهای پیام/۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا