اقتصاد جهان

سود عملیاتی سامسونگ 15 برابر شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از آسوشیتدپرس، سامسونگ الکترونیکس از افزایش ۱۵ برابری سود عملیاتی خود در سه ماهه دوم سال جاری خبر داد.

بر اساس این گزارش، جهش سود سامسونگ تا حد زیادی به دلیل تقاضای زیاد برای تراشه های حافظه با گسترش فناوری هوش مصنوعی بود.

غول تراشه‌ها و گوشی‌های هوشمند کره‌جنوبی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سود عملیاتی آن در سه ماهه آوریل تا ژوئن به ۱۰.۴ تریلیون وون (۷.۵ میلیارد دلار) رسیده است که از ۶۷۰ میلیارد وون در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سامسونگ اعلام کرد درآمد تلفیقی آن حدود ۲۳ درصد افزایش یافته و به ۷۴ تریلیون وون (۵۳ میلیارد دلار) رسیده است. این شرکت گفت که شرایط مطلوب بازار باعث افزایش میانگین قیمت‌های فروش شد، در حالی که فروش قوی نمایشگرهای OLED نیز به نتایج مالی بهتر کمک کرد.

با تقاضای زیاد برای حافظه با پهنای باند بالا (HBM) و همچنین سرورهای RAM سنتی (DRAM) و درایو حالت جامد (SSD)، بازار کلی حافظه به بهبود ادامه داد.

سامسونگ افزود: این افزایش تقاضا نتیجه ادامه سرمایه گذاری ارائه دهندگان خدمات ابری در حوزه هوش مصنوعی و افزایش تقاضای شرکت ها برای هوش مصنوعی برای سرورهای داخلی است.

در نیمه دوم سال جاری، سامسونگ پیش بینی کرد که سرورهای هوش مصنوعی بیشتر بازار را در اختیار خواهند گرفت زیرا شرکت های بزرگ و ارائه دهندگان خدمات ابری سرمایه گذاری های خود را در هوش مصنوعی گسترش می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا