طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 13 مرداد 1403



به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در هفته دوم مرداد با افزایش نزدیک به دو هزار تومانی بیش از سه درصد افزایش بهره وری را به ثبت رساند. ریتم افزایش قیمت این اسکناس با سیگنال های سیاسی نامطلوبی همراه شد و با ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران به کریدور ششم رسید. در آخرین معامله نقدی دلار در روز پنجشنبه یازدهم مرداد این لایحه در پله سوم از کف راهرو ششم کار خود را به پایان رساند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اهرم های بازدارنده رشد قیمت دلار مانند انتخابات ریاست جمهوری، خوش بینی های سیاسی و احتمال از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و ایران از بین رفته است و معتقدند واکنش ایران به حادثه اخیر می تواند. بر تعیین آینده کوتاه مدت بازارهای مالی تأثیر مستقیم دارند.

روز جمعه در حالی که بازارهای مالی در آخر هفته تعطیل بودند، اخباری مبنی بر واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه منتشر شد. در همین رابطه فدائلی، عضو ستاد حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، با بیان اینکه برنامه ریزی برای ترور هنیه انجام شده بود، گفت: در این راستا برای ترور هنیه برنامه ریزی شده بود. این طرح در حال اجراست.

علاوه بر این، یک رسانه آمریکایی به نقل از یکی از مقامات دولت جو بایدن نوشت: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از روز چهارشنبه نشانه‌های روشنی دریافت کردند که ایران می‌خواهد انتقام قتل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را بگیرد.

پیش بینی قیمت دلار

این خبر ریتم قیمت دلار را در بازار پشت خط افزایش داد و بازار معاملات فردا را داغ کرد. این در حالی است که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند التهابات بازار ارز در روزهای آینده به لطف دست پر بانک مرکزی قابل مدیریت است و اتفاقات بلندمدتی در حوزه پولی کشور رخ نخواهد داد. آنها می گویند بانک مرکزی توانایی مقابله با شوک های سیاسی را دارد و علاوه بر این، هیچ نشانه ای از جنگ وجود ندارد.

فعالان بازار ارز بر این باورند که تلاش برای برقراری صلح در منطقه و تحکیم روابط با کشورهای دیگر بر اساس گفت و گو بهترین گزینه برای برقراری نظم در بازار ارز است.

تتر وارد کانال ۶۱۰۰۰ تومان شده است

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز پنجشنبه با ۲۰ تومان افزایش به ۱۶۴۲۰ تومان رسید. قیمت تتر روز پنجشنبه ۶۱۷۰۰ تومان بود.

پوند انگلیس با ۲۰۰ تومان رشد ۷۷ هزار و ۸۱۰ تومان معامله شد. قیمت یورو ۶۵ هزار و ۵۵۰ تومان بود و ۲۰ تومان افزایش محدود را به ثبت رساند.

لازم به ذکر است اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۲۳۷ تومان و حواله دلار نیز ۴۴ هزار و ۲۵۴ تومان فروخته شد و قیمت نسبت به روز چهارشنبه تغییری نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا