طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۳ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در هفته دوم مرداد او کار خود را با افزایش قابل توجه بهره وری به پایان رساند. روند صعودی قیمت دلار و رشد ۷۳ دلاری هر اونس طلا در هفته گذشته، ریتمی صعودی به بازار طلا داد. معامله گران انتظار دارند با وجود افزایش ۱۸ دلاری قیمت جهانی طلا در روز جمعه و افزایش قیمت دلار در معاملات پشتیبان، بازارهای مالی در روز شنبه صعودی باشند.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در هفته دوم مرداد آنها با افزایش بازدهی بسته شدند و طلا بازدهی بالاتری نسبت به سکه ثبت کرد. در هفته گذشته تمامی سکه ها به جز سکه گرمی کانال قیمتی صعودی را تجربه کردند.

اسکرین شات 2 اوت 2024 در 3:43:39 ب.ظ

پیش بینی قیمت دلار

افزایش نزدیک به دو هزار تومانی و رشد ۷۳ دلاری هر اونس طلای جهانی در هفته گذشته روند صعودی بازار طلا را رقم زد. در مدت یاد شده اخبار و رویدادهای سیاسی نامطلوب باعث روند صعودی بازارهای مالی شده و در صورت ادامه ورود سیگنال های نامطلوب به بازارهای مالی، توسعه قیمت ها تقویت می شود.

در شرایط یک روند نزولی در بازارهای مالی، معامله گران انتظار دارند که مذاکرات صلح آمیز با ایران با هدف لغو تحریم ها از سر گرفته شود. در این صورت روند بازار ارز و در نتیجه طلا و سکه کاهش می یابد.

لازم به ذکر است روز جمعه و در زمان نگارش این مطلب، اونس جهانی طلا با ۱۸ دلار افزایش تا ۲۴۶۰ دلار معامله می شد. اونس جهانی نقره با ۴۵ سنت افزایش ۲۸ دلار و ۹۱ سنت قیمت داشت. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز ۵۶ هزار و ۷۲۰ تومان و ۸۸۰ تومان افزایش یافت.

سکه امامی در آستانه ۴۳ میلیون کانال قرار گرفت

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر در قیمت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باقی ماند.

مثقال در کانال ۱۵ میلیونی تثبیت شد

قیمت طلا با افزایش قیمت سکه در روز پنجشنبه همزمان شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش به ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۵۶۷ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز پنجشنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۱۰۱ هزار تومان، نیم سکه ۹ هزار تومان و ربع سکه ۵۵ هزار تومان رشد کرد. حباب سکه بهار ۱۲۵ هزار تومان و نیم سکه ۱۳ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا