بانک و بیمه

پرداخت وام یک میلیارد تومانی صنعتی‌سازی مسکن در ۱۲ شهر

به گزارش افق میهن، سید عباس حسینی گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد قرارداد ساخت ۲۹ هزار و ۸۷ واحد مسکونی به ارزش ۱۲۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال منعقد شد که نسبت به بهار سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۷ تیرماه در مجموع ۳۳ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی به ارزش بیش از ۱۴۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به عنوان قرارداد اولیه و قرارداد تکمیلی نهضت ملی توسط بانک مسکن منعقد شد.

وی تصریح کرد: امسال در اجرای سیاست اعتباری مصوب بانک برای مشتریان ارزنده، سقف تسهیلات ساخت مسکن سازندگان با استفاده از روش ها و فناوری های نوین ساخت و ساز افزایش یافت. برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ۱۰ میلیارد ریال، سایر مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۹ میلیارد ریال. و سایر شهرها ۸ میلیارد ریال است که به طور منظم و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه ها به توسعه دهندگان پرداخت می شود.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به تجربیات کشورهای موفق در زمینه تولید انبوه مسکن با کیفیت و استاندارد مقاوم در برابر زلزله و حوادث غیر مترقبه از طریق شرکت های دانش بنیان، ریسک سرمایه گذاری در اقتصادهای دانش بنیان مقاوم را مورد بحث قرار داد. بسیار کم باشد، گفت: رهنمودهای اعتباری بانک مسکن از استفاده از فناوری حمایت می کند. نوین با کیفیت بالا و ساخت استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی طراحی شده است.

حسینی یادآور شد: امسال اولویت پرداخت تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب صنعتی سازی، ساختمان سبز و واحدهای ساختمانی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی است و در این راستا مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا