اخبار اقتصاد ایران

گیلان برای تنظیم بازار گوشت قرمز نیازمند واردات است | با رکود بازار و کاهش شدید قیمت برنج ایرانی روبرو هستیم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گرانی گوشت قرمز را یکی از چالش ها و بحران های تجارت داخلی استان خواند و گفت: مسئولان استانی پیگیری های لازم را برای عرضه گوشت گرم وارداتی در دستور کار قرار دهند. بازار را تنظیم کند.

افق میهن، تیمور پورحیدری در خصوص چالش ها و راهکارهای حوزه تجارت داخلی افزود: علیرغم تعیین تکلیف عرضه کننده گوشت قرمز، افزایش بی رویه قیمت ها در سال جاری باعث کاهش سرانه شده است. مصرف این محصول در استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: سیاست های حمایتی دولت در تنظیم بازار گوشت قرمز شامل استان های تهران و البرز نیز می شود و سایر استان ها نیز از این توزیع بی سهم مانده اند، بنابراین گیلان باید تلاش کند تا بازاری را ایجاد کند. تعادل در بازار، این استان نیز سهمی از گوشت دارد. گرم وارد کرده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی این امر به ویژه در اجرای برنامه های فوریت در خصوص افزایش تولید است، باید هماهنگی های لازم را انجام دهد و با عرضه و توزیع گوشت گرم و منجمد با قیمت یارانه ای، می توانند فشار بر مردم را کاهش دهند. كاهش دادن.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میدان میوه و تره بار مکانیزه در مکان مناسبی در استان وجود ندارد، اظهار داشت: هم اکنون نیز قیمت گذاری به صورت هفتگی انجام می شود و بازرسان به طور مستمر مراکز عمده فروشی را مورد بازرسی و نظارت بر خرید و فروش کالا قرار می دهند. این امر باید توسط سازمان میدان و سبزی شهرداری انجام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: چالش و مشکل اصلی بازرسان با بنکداران این است که حق کار دارند، داشتن میدان میوه و تره بار بزرگ با حضور همه انبارداران می تواند زمینه را برای تسهیل امور فراهم کند. نظارت بر بازرسان هر چند نظارت در سطح خرده فروشان نیز توسط بازرسان صمت و اصناف انجام می شود.

وی تاکید کرد: به این مشکلات باید مشکلات ترافیکی و زیست محیطی شهروندان را نیز اضافه کرد. حل این مشکل نیازمند عزم ملی و استانی است.

پورحیدری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: این استان با بیش از ۸۴۶ واحد مرغداری، هشت کشتارگاه صنعتی طیور و ظرفیت ۲۱ میلیون قطعه جوجه کشی یکی از قطب های صنعت طیور کشور است اما به دلیل کمبود سرمایه گذاری. در بخش مرغ تخمگذار ۱۰۰% به تامین تخم بستگی دارد. مرغ دارد

وی تصریح کرد: گیلان استانی گردشگرپذیر است و در برخی از روزهای سال تعداد گردشگران ورودی سه برابر جمعیت استان است که این امر چالش هایی را در زمینه تامین مواد غذایی اولیه به ویژه نان ایجاد می کند. نیاز دارد.

پورحیدری گیلان را اولین استان تولیدکننده برنج ایرانی باکیفیت دانست و گفت: برنج یکی از اساسی ترین اقلام سبد خانوارهای ایرانی است که متاسفانه به دلیل واردات برنج خارجی در این بخش با رکود بازار مواجه هستیم. و کاهش شدید قیمت برنج ایرانی. انتظار داریم نهادهای متولی واردات برنج خارجی با تدابیر و تدابیر ویژه مدیریت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا