ترندهای روز

برای اولین بار هوش مصنوعی در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

هوش مصنوعی مولد در فضا واقعاً یک پیشرفت جدید است، و این قابلیت، پتانسیل هوش مصنوعی مولد در مدار را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌های حیاتی مأموریت را ادغام و توسعه دهد.

یک ارائه‌دهنده هوش مصنوعی به دولت فدرال ایالات متحده یک مدل زبان هوش مصنوعی بزرگ (LLM) را با موفقیت در یک ابر رایانه در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر کرده است. Booz Allen Hamilton، یک شرکت فناوری اطلاعات مستقر در ویرجینیا، یک مدل زبان بزرگ را با استفاده از رایانه فضایی Hewlett-Packard Enterprise (HPE) در آزمایشگاه ملی ایستگاه فضایی بین‌المللی پیاده‌سازی کرده است.

به گفته IA، تولید مدل‌های بزرگ زبان هوش مصنوعی می‌تواند نقش جدیدی را در ارائه داده‌های راه دور ایفا کند.

به گفته Booz Allen، این مدل که در بیش از هشت هفته توسعه یافته است، به پرسنل فضایی کمک می کند تا به طور موثر اطلاعات مربوطه را بازیابی کنند، آن را به طور دقیق تفسیر کنند و مشکلات پیچیده را با استفاده از پردازش پیشرفته حل کنند. حل زبان طبیعی در فضا

هوش مصنوعی مولد در فضا

کریس بوگدان، معاون اجرایی Booz Allen و رهبر تجارت فضایی این شرکت، گفت: «آلن از اینکه در خط مقدم این پیشرفت هیجان‌انگیز قرار دارد هیجان‌زده است و متعهد است که مرزهای آنچه را که با هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها ممکن است پیش ببرد. ماموریت حیاتی در فضا ممکن است حرکت کند.

هوش مصنوعی را می توان برای حل موارد آینده که در محیط های جدا شده و جدا شده از جمله شرایط سخت زمین و فضا رخ می دهد، گسترش داد.

ابر محاسبات امکان ارزیابی تقریباً آنی داده ها را در مدار پایین زمین فراهم می کند.

به طور سنتی، داده های جمع آوری شده در فضا در یک پایگاه تحقیقاتی جمع آوری شده و برای پردازش به زمین ارسال می شد. یک ابرکامپیوتر آنبورد ارزیابی داده‌ها را در مدار پایین زمین امکان‌پذیر می‌سازد و این امکان را فراهم می‌آورد که به جای آن تنها با ارسال خروجی یا داده‌های تجزیه‌وتحلیل‌شده، به کاهش ۳۰۰۰۰ برابری در نرخ دانلود و در نتیجه زمان دانلود دست پیدا کنید. بسیار کاهش می دهد

Booz Allen دفاع سایبری پیشرفته ای را در رتبه بندی سالانه Fortune 500 و Global 2000 ارائه می دهد. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: ما کارشناسان فنی و مشاوران مدیریتی هستیم که بر روی سایبر تمرکز کرده ایم، تجربه بی نظیری داریم و می دانیم حملات سایبری چگونه اتفاق می افتد و چگونه از خود در برابر آنها محافظت کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا