فرهنگ و هنر

«تمساح خونی» سقوط کرد/ نگاهی به جدول فروش فیلم‌ها :: افق میهن

فیلم «تمساح خونین» که از هفته گذشته روند نزولی فروش را آغاز کرد، دیگر پرفروش ترین فیلم سال ۱۴۰۳ نیست و آثار جدیدی چون «پول و پارتی» در حال رکوردشکنی هستند.

به گزارش افق میهن، بر اساس آمار سمفا تا ساعت ۱۹:۳۰ عصر روز شنبه سیزدهم. مرداد ماه؛ ۱۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۱۴ نفر در ۳۱۷ هزار و ۸۰۰ اکران که ۲۵ فیلم ایرانی در سالن های سینما در حال اکران است به تماشای آثار نشسته اند و فروش نزدیک به ۷۱۱ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۶۸ هزار تومان برای سینمای ایران به ارمغان آورد. به این ترتیب فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ از مرز ۷۰۰ میلیارد گذشت.

فیلم‌های سینمای ایران در هفت روز گذشته در ۲۰ هزار و ۹۸ سانس فرصت نمایش را داشتند و ۷۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر آن را تماشا کردند. به این ترتیب در این هفته میزان فروش سینمای ایران ۴۰ میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان بود و این آمار نشان می دهد سینما توانسته روند صعودی فروش و افزایش مخاطب را حفظ کند.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد در هفته دوم فروش خود از تمامی رقبا پیشی گرفته و بیش از ۲۵۱ هزار نفر تماشا کردند. این فیلم در هفته گذشته حدود ۱۳ میلیارد فروش داشته است و پس از فیلم های پرفروشی مانند «تگزاس ۳»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «نرو» در جایگاه دوم جدول فروش قرار گرفته است. خجالتی باش ۲″

کمدی عاشقانه «پول و پارتی» که اکران خود را با پخش مناسب فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، در کمتر از ۱۰ روز حدود ۳۳۰ هزار بیننده را جذب کرد و به فروش ۲۰ میلیاردی رسید. این فیلم عنوان پرفروش ترین فیلم و پرفروش ترین گیشه روزانه را دارد.

«تگزاس ۳» با ۴۳۷ سالن سینما با ۲۴۲ هزار تماشاگر فروش ۱۳ میلیاردی و معادل هفته گذشته را تجربه کرده است. در رتبه دوم قرار می گیرد.

«تگزاس ۳» که از ۸ اکران خواهد شد خرداد این فیلم به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان و رئیس پردیس سینمایی هویزه در حال حاضر با ۶۱۶ سالن پرفروش ترین فیلم سال ۱۴۰۳ است که با ۳ میلیون و ۱۰۸ هزار تماشاگر بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان فروش داشته است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر در هفته گذشته ناکشا پاشه را در اکران سینما تماشا کردند و به فروش ۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومانی دست یافتند و با افزایش یک میلیاردی سهم خود از فروش هفتگی در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفتند.

این فیلم با ۵۳۵ سالن سینما در سال جاری با بازدید یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر بیش از ۶۴ میلیارد تومان فروش داشت.

“ساعت ۶ صبح” از ۳ مرداد در دومین هفته فروش خود به اکران سینماها رفته است، توانسته در رده چهارم جدول فروش قرار گیرد و بیش از ۳۸ هزار تماشاگر داشته باشد. این فیلم در هفته اخیر حدود ۲ میلیارد تومان فروش داشته است که تقریباً معادل سه روز اول اکران است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مهران مدیری از پرفروش ترین آثار سال ۱۴۰۳ همچون «تمساح خونین»، «سال گربه»، «مست عشق» پیشی گرفته است.

«یادبود جنوبی» که از ۲۰ اکران می شود تیر این ماه با فروش ۲ میلیارد و ۲۸ میلیون تومانی آغاز شده است که با کمی تفاوت نسبت به ساعت ۶ صبح در رده پنجم جدول فروش هفتگی قرار دارد. این اثر پس از گذشت یک ماه از اکران خود همچنان بالاتر از آثار پرفروشی چون «سال گربه»، «مست عشق» و «تمساح خونی» قرار دارد.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با ۱۹۴ سالن سینمایی با ۲۵ هزار تماشاگر به فروش حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید و با کاهش فروش نسبت به هفته گذشته در مقام ششم طول می کشد.

فروش میلیونی که با ۶ فیلم اول جدول تفاوت دارد

«سال گربه» دیگر کمدی این روزها در رتبه هفتم پرفروش ترین آثار هفت روز اخیر سینمای ایران قرار گرفته است. ۶۰۱,۳۸۷,۰۰۰ تومان عددی است که برای فروش هفت روز گذشته فیلم مصطفی تقی زاده اعلام شده است، این فیلم نیز روند نزولی فروش را تجربه می کند.

«تمساح خونین» در رده هشتم جدول فروش هفتگی قرار دارد و در هفت روز گذشته توانسته به فروش حدود ۵۰۱ میلیون تومانی دست پیدا کند. «تمساح خونی» که روزهای اوج خود را پشت سر گذاشت، هفته گذشته کاهش فروش ۲ میلیاردی را تجربه کرد.

به نظر می رسد در هفته اول فیلم های جدید از راه می رسد مرداد یک ماه پس از چرخه اکران به رونق فروش سینما منجر شد و فیلم ها و آثار جدید با افزایش سهم خود از فروش هفتگی، فیلم های قدیمی و بهار، این تعدد آثار روی اکران و ورود آثار جدید را کنار زدند. فیلم ها به حفظ روند صعودی منجر شده اند. فروش و مخاطبان در هفته گذشته افزایش یافته است.

«روزی روزگاری جنوب» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ آغاز شد مرداد به اکران سینماها رفته و در هفته اول اکران حدود ۳۸۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم پس از سه روز اکران در رتبه نهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر ماه روی پرده سینماهاست. در این هفته بیش از ۹۵۰۰ نفر تماشا کردند و در هفته گذشته ۳۰۷ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم در چهارمین هفته اکران خود ۲۰۰ میلیون افزایش فروش داشته و در رده دهم جدول فروش قرار گرفته است.

“بوی” که از ۱۶ خرداد گفته می شود این هفته بیش از ۷ هزار نفر تماشا کرده و هفته گذشته ۳۳۵ میلیون تومان فروش داشته است که تقریباً برابر با هفته قبل است.

فیلم هایی که قرار نیست از انتهای جدول بالا بیایند

فیلم سینمایی «ایلیا؛ در جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از ۲۲۴۲ بلیت در رتبه دوازدهم گیشه قرار دارد. این فیلم با داشتن ۴۴ سالن در هفت روز گذشته به فروش معادل ۷۶ میلیون تومان رسیده و در رده دوازدهم قرار گرفته است.

“غم های شیرین” از ۳ مرداد در اکران سینماها در رده سیزدهم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در سه روز اول اکران خود به فروش ۵۳ میلیون تومانی دست یافته بود و در هفته آخر نیز فروش ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرد.

«روایت ناتمام سیما» از ۱۳ تیر ماه این هفته اکران شده است که ۵۰۰ نفر تماشا کردند و هفته گذشته ۲۵ میلیون تومان فروخت. این فیلم در رتبه چهاردهم جدول فروش قرار دارد.

«آسمان غرب» در هفته گذشته با ۸۷۱ تماشاگر به فروش معادل ۲۴ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رتبه پانزدهم جدول فروش هفته گذشته قرار گرفته است.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موافق در هفت روز گذشته به فروشی معادل ۱۳ میلیون تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم در رده شانزدهم جدول فروش آثار هفت روز اخیر سینمای ایران قرار گرفته است.

«ابی روشن» که از ۲۳ اکران می شود خرداد با فروش ۶ میلیون تومان آغاز شده و در رده هفدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته با ۲۴ تماشاگر بیش از یک میلیون تومان فروش داشت. بنابراین این فیلم نیز در رتبه هجدهم جدول فروش قرار دارد.

«این جمعیت قابل کنترل» با فروش بیش از یک میلیون تومان در رده نوزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

فیلم «توان» در رده بیستم قرار دارد، این فیلم تنها ۱۰ مخاطب داشته و به فروش معادل ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

«کوچه ژاپنی ها» فیلمی است که ۲۳ اکران می شود خرداد با فروش ۴۸۰ هزار تومان آغاز شده و در انتهای جدول فروش قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا