اقتصاد جهان

کشتی تجاری کانتینری هدف حمله موشکی یمن قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات یمن روز یکشنبه اعلام کردند که یک کشتی کانتینری تجاری با پرچم لیبریا که از خلیج عدن عبور می کرد، هدف حمله موشکی این کشور قرار گرفت.

این اولین حمله این گروه پس از حملات هوایی اسرائیل علیه آنهاست.

یمنی ها هیچ توضیحی برای توقف دو هفته ای حملات خود به کشتی هایی که از کریدور دریای سرخ می گذرند، ارائه نکردند. از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه در ماه نوامبر، حملات پراکنده ای صورت گرفته است. با این حال، این حملات پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران، در بحبوحه نگرانی های دوباره مبنی بر تبدیل جنگ به یک درگیری منطقه ای، از سر گرفته شد.

یمنی‌ها همچنین اعلام کردند که یک پهپاد جاسوسی دیگر آمریکا را روز یکشنبه سرنگون کرده‌اند و بعداً تصاویری از لاشه این پهپاد در کنار کوه منتشر کردند.

این حمله روز شنبه در حدود ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی عدن در بخشی از خلیج عدن رخ داد که در آن حملات حوثی های متعددی صورت گرفته است. به گفته مرکز اطلاعات دریایی مشترک (GMIC)، یک ائتلاف چندملیتی تحت نظارت نیروی دریایی ایالات متحده، این حمله به کشتی کانتینری گروتن برخورد کرد و خسارت جزئی به بار آورد. GMIC گفت که کشتی مورد حمله موشکی قبلی قرار نگرفته است.

گروتن از فجیره در امارات متحده عربی به جده در عربستان سعودی در حرکت بود. مدیران یونانی گروتن به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا