ورزشی

دلایل بازگشت امتیازهای پرسپولیس و سپاهان از زبان رئیس کمیته استیناف

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف درباره رای این کمیته در خصوص دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان گفت: رای صادره مبنی بر عدم رعایت بخشنامه مربوط به نحوه تنظیم قراردادها در این بخشنامه که ۳۰ بند دارد، باشگاه ها موظف هستند در قراردادی که تنظیم می کنند نکاتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مثلاً گفته می شود باشگاه سپاهان نباید در قراردادش می نوشت که پرداخت دستمزد ایجنت بر عهده باشگاه است، بلکه باید به عهده بازیکن باشد یا اینکه باشگاه نباید به عهده باشگاه باشد. تبدیل ارقام به ارز در قرارداد، یا اینکه باشگاه نباید مالیات پرداخت کند. به مربی یا بازیکن بدهید.

رئیس کمیته استیناف خاطرنشان کرد: عدم انطباق این موارد از سوی سپاهان و پرسپولیس با گزارش کارگروه به کمیته انضباطی همراه بود. این دستورالعمل در خصوص قراردادها جدا از دستورالعمل سقف بودجه باشگاه ها است. بنابراین آنچه با آن برخورد شد; در مورد اصول تنظیم قراردادها بود.

صالحی جفا: لازم به ذکر است در این دستور ضمانت اجرایی در خصوص اعمال مجازات یا ذکر مجازات وجود ندارد و موضوع به طور کلی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد. کمیته انضباطی رسیدگی می کند و طبق نظر قضایی ۴ امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس کسر می کند. بعد از آن گفته می شود قراردادها اصلاح و جریمه می شود.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون خاطرنشان کرد: ما در فوتبال یک قاعده و اصل داریم که می گوید امتیازات در زمین تعیین می شود تا یکپارچگی مسابقات حفظ شود. از نظر اعضای کمیته استیناف، صرف رعایت نکردن برخی اصول در تنظیم قرارداد، موجب کسر امتیاز می شود که متناسب با تخلف نیست. در عین حال بدعتی ایجاد می کند که عده ای می خواهند تمام قراردادهای بازیکنان لیگ برتری را زیر نظر بگیرند و بگویند هر جا تخلفی شد باید امتیاز کسر شود.

وی یادآور شد: نکته دیگری را باید در نظر گرفت که باشگاه های معترض از جمله پرسپولیس و استقلال که هجمه شدیدی را علیه کمیته استیناف و فدراسیون انجام دادند، به یاد داشته باشند که به باشگاه سپاهان امتیاز داده نشد، بلکه امتیاز از آن کسر شد. کسر شده بودند یعنی تلاش کردند و امتیاز گرفتند اما در پی صدور این حکم از آنها امتیاز کسر شد. حالا با این روند امتیاز آنها به آنها برگشته است. اگر این تخلف صورت نمی گرفت، این فاصله امتیازی همچنان وجود داشت. پس این باشگاه ها نباید با اعمال فشار بر قوه قضائیه و ایجاد هجمه به دنبال توجیه خود باشند.

صالحی خاطرنشان کرد: کمیته استیناف همواره اصل قانون را رعایت کرده است و اگر اینطور نبود، مدیرعامل فعلی استقلال از سوی این کمیته تبرئه نمی شد و مدیر محترم تیم پرسپولیس نیز از این موضوع تبرئه نمی شد. در واقع در حکم اخیر کمیته استیناف از نظر رعایت قانون مورد هجمه قرار گرفت که غیرقانونی، ناپسند و از نظر اخلاقی نادرست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا