اخبار اقتصاد ایران

سد لاستیکی فخرآباد رشت به بهره‌برداری رسید

سد لاستیکی فخرآباد رشت با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد. این سد بر روی رودخانه اوشمک قرار دارد.

افق میهن، در سفر یک روزه وزیر کشور به گیلان، سد لاستیکی فخرآباد رشت با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد.

سد لاستیکی فخرآباد رشت بر روی رودخانه اوشمک قرار دارد که پس از طی مسافتی حدود ۴۰ کیلومتر و گذر از شهرهای کوچصفهان، لشت نشاء روستای فخرآباد و زیباکنار به دریای خزر می ریزد که مورد بهره برداری قرار گرفت. با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال. .

بند لاستیکی فخرآباد با طول تاج بیش از ۴۰ متر، ارتفاع لاستیکی سه و نیم متر و حجم مخزن ذخیره آب ۴۵۰۰۰۰ متر مکعب و قابلیت تنظیم سالانه دو میلیون متر مکعب آب نیز به عنوان تسهیل در استفاده از ایستگاه های پمپاژ موجود، بر روی رودخانه اشمک واقع شده و اکنون بهره برداری شده است.

توسعه و بهبود آبیاری حدود یک هزار هکتار از شالیزارهای منطقه، جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه اشمک، تغذیه آب های زیرزمینی، جمع آوری آب خروجی از زهکش ها در انتهای ورود به دریا و گردش مجدد آب و ساماندهی رودخانه از جمله اهداف ساخت این سد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا