طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 17 مرداد 1403



به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در ابتدای معاملات در چهارمین روز هفته نابرابر و با نوسانات زیادی همراه بود. اگرچه قیمت دلار نسبتاً ثابت بود، اما بازارهای جهانی به شدت نوسان داشتند. در آغاز بازار طلا در روز سه شنبه، ریتم طلای جهانی افزایش یافت. با این حال، در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا سقوط کرد و به پایین ترین سطح ۲۴۰۰ دلار بازگشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله گران افزایش انتظارات و تقاضای تورمی را دلیل افزایش قیمت سکه می دانند. آنها معتقدند که حباب سکه محدودیتی برای بازار ایجاد کرده است.

شایان ذکر است در دو روز میانی هفته، موضوع نزول در بازارهای جهانی موجب نگرانی و فروش گسترده در سطح جهانی شد و برخلاف انتظار، قیمت طلا نیز تحت تاثیر این کاهش قرار گرفت. این شرایط در کنار کاهش شدید بازارهای مالی در ژاپن، کره و تایوان و کاهش ۲۵ درصدی بیت کوین، منجر به تشکیل جلسه اضطراری فدرال رزرو آمریکا شد. تحلیلگران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو پس از این نشست، نرخ بهره را ۰.۵ درصد کاهش دهد. این خبر قیمت جهانی اونس طلا را سردرگم کرد و باعث نوسانات شدید و موقتی طلای جهانی شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند برای پیش بینی آینده بازار طلا باید روند اخبار داخلی و خارجی واضحتر باشد. آنها می گویند در صورت آرامش نسبی اخبار، فضای سیاسی کشور و منطقه خاورمیانه، روند بازار طلا در داخل نیز کاهش می یابد.

نقره ۱۰۰۰ تومان دیگر ارزان شد

سکه گرم از رشد قیمت باقی ماند

قیمت سکه امامی روز سه شنبه با نوسانات شدیدی همراه بود. این قطعه که در ابتدای معاملات در چهارمین روز هفته با روندی افزایشی افتتاح شد، ۶۶ هزار تومان افت را به ثبت رساند و ۴۲ میلیون و ۷۸۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش و ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی نیز با افزایش محدود پنج هزار تومانی به هفت میلیون و ۱۰۵ هزار تومان رسید.

حباب سکه بالا رفته است

در چهارمین روز هفته، قیمت طلا کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۳۴ هزار تومانی معادل ۱۵ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۵۵۲ هزار تومان با هشت هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۵۰۴ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز سه شنبه در همه بخش ها رو به افزایش بود. حباب سکه امامی ۲۵۲ هزار تومان، سکه بهار ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۴۲ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا