طلا و ارز

قیمت طلا امروز 17 مرداد در بازار جهانی؛اونس طلا نزولی شد




به گزارش افق میهن،

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش شاخص دلار و بازدهی خزانه داری آمریکا کاهش یافت. اما افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر از کاهش شدید قیمت طلا جلوگیری می کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۲۴۲۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر کرده است. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز افزایش یافته است.

بازارها ۷۰ درصد شانس دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را ۵۰ واحد در ماه سپتامبر کاهش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

سیاستگذاران فدرال رزرو روز دوشنبه ادعاهایی مبنی بر اینکه داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل در ماه جولای نشان‌دهنده رکود اقتصادی است، رد کردند، اما هشدار دادند که برای جلوگیری از آن به نرخ‌های بهره پایین‌تر نیاز است.

از منظر ژئوپلیتیک، آمریکا از ایران و رژیم صهیونیستی خواستار تشدید مناقشه در خاورمیانه است. وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که پنتاگون هشدار داده است که حمله به نیروهای خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۷.۱۹ دلار رسید و پلاتین با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۹۱۸.۸۵ دلار رسید.

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا