ترندهای روز

سرقت سریالی موبایل زنان راننده/ یک سارق فوت شد و دیگری در انتظار محاکمه است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

متهم که مردی جوان است پس از سه ماه سرقت های زنجیره ای سرانجام دستگیر شد.

زن جوانی در غرب تهران با مراجعه به پلیس از سرقت تلفن همراهش چندی پیش خبر داد. این زن گفت: سوار ماشین بودم و با تلفنم پیام می دادم که دو موتورسوار نزدیک شدند و گوشی ام را دزدیدند. قمه هم داشتند.

پس از این شکایت، زنان دیگری نیز شکایت های مشابه دیگری را مطرح کردند و مدعی شدند که هنگام سوار شدن بر خودرو، گوشی تلفن همراه آنها به سرقت رفته است.

تعداد شکایات به ۱۱ نفر رسید و سرعت سرقت نیز بالا بود. در این بین پلیس متوجه شد که دو سارق در منطقه کوچکی در شهرک غرب اقدام به سرقت می کنند و قربانیان خود را از بین زنانی که راننده هستند و شیشه خودروهایشان نیمه باز است افق میهن می کنند.

به همین دلیل ماموران با همان مختصاتی که به دست آورده بودند تحقیقات خود را آغاز کردند و در حین گشت زنی به دو موتورسوار که پلاک آنها مخدوش شده بود مشکوک شدند. پلیس با صدور دستور ایست از دو موتورسوار خواست که ایست کنند اما آنها متواری شدند. در جریان تعقیب و گریز که در یکی از خیابان های غرب تهران رخ داد، قبل از رسیدن ماموران، دو موتورسوار با یک دستگاه پژو ۲۰۶ به رانندگی زن جوانی برخورد کردند که یکی از آنها در دم جان باخت، اما نفر دوم مجروح شد.

ماموران پس از انتقال مرد جوان مجروح به بیمارستان متوجه شدند که این جوان پرهام نام دارد و او به همراه دوستش احسان اقدام به سرقت گوشی های موبایل زنان می کند. از پرهام نیز سه گوشی تلفن همراه، یک قمه و یک عدد اسپری فلفل کشف شد.

به این ترتیب پرهام پس از بهبودی نسبی دستگیر شد. وی به ۱۳ فقره سرقت گوشی تلفن همراه زنان اعتراف کرد و گفت: من و احسان با هم این کار را انجام می دادیم.

متهم گفت: سه ماه بود که از زندان آزاد شده بودم و نمی دانستم چه کنم. من حتی کار هم نداشتم یک روز در کافی شاپ نشسته بودم که احسان را دیدم. او هم بیکار بود، به احسان گفتم یک کاری بکند و اینگونه تصمیم گرفتیم موبایل زنان را بدزدیم.

پلیس در ادامه رد گوشی ها را پیدا کرد و پس از تکمیل پرونده برای متهم کیفرخواست صادر شد. با توجه به فوت احسان برای وی قرار منع تعقیب صادر و پرونده برای رسیدگی به اتهام پرهام به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا