طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 18 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه با افزایش اونس جهانی طلا در روز چهارشنبه همزمان شد و کاهش محدود دلار را دنبال نکرد. رشد قیمت در بازار طلا تحمل محدودی داشت و برخی سکه ها تغییر قیمتی نداشتند. تعطیلی بانک ها و مراکز دولتی در پایتخت باعث ایجاد نااطمینانی در بازارهای مالی شد.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته با افزایش محدود در اوزان طلا و اکثر سکه همراه بود. ریتم افزایشی در بازار طلا با حمایت اونس جهانی طلا رخ داد و قیمت دلار نقش فعالی در تعیین قیمت ها در بازار داخلی نداشت.

اسکرین شات 7 آگوست 2024 در 5:08:32 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با تصمیم دولت، فعالیت مراکز دولتی در روز چهارشنبه ۲۷ در ۱۳ استان کشور متوقف شد. مرداد از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ صبح بود و ادارات استان های تهران و البرز نیز به دلیل شرایط جدید تعطیل بودند. این مشکل باعث شد که بازار ارز رونق کمتری داشته باشد و روند صعودی بازار طلا را محدود کند.

با توجه به عدم قطعیت مسائل سیاسی، اقتصاددانان پیش بینی توسعه بازارهای مالی را غیرممکن می دانند و معتقدند بهترین اقدام در شرایط فعلی بازار حفظ سرمایه است.

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا در روز چهارشنبه هفدهم کاهش یافت مرداد به ۲۴۰۲ دلار رسید و ۱۳ دلار افزایش یافت. اونس نقره جهانی با ۸ سنت افزایش ۲۷ دلار و ۵ سنت بود. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز ۵۳ هزار و ۵۱۰ تومان و ۱۵۰ تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت در بازار سکه محدود بود

لازم به ذکر است، نیم سکه با افزایش ۵۰ هزار تومانی و ربع سکه بدون تغییر قیمت به ترتیب ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی با ۹۵ هزار تومان افزایش به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

رشد قیمت طلا سریعتر از سکه بود

در پنجمین روز هفته، قیمت طلا بیش از سکه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۵۶ هزار تومان افزایش معامله شد و این رقم به ۱۵ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان با ۵۶ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۵۲۸ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز چهارشنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۱۵۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان، نیم سکه ۷۲ هزار تومان و ربع سکه ۶۱ هزار تومان کاهش یافت. حباب گرمی سکه ۶۵ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا