محیط زیست

ساعت ۱۰ تا ۱۷ خروج ممنوع؛ اشعه ماورای بنفش در کمین اصفهانی‌ها

منصور شهفروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به افزایش غلظت آلاینده های جوی ناشی از گرد و غبار و … ازن سطح زمین بیان کرد: طی چند روز گذشته شاخص آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای عموم مردم در شهر اصفهان کاشان، آران و بیدگل و سایر شهرهای واقع در شعاع ۵۰ کیلومتری ثبت نام شده است، لازم است عموم مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و بیماران با رعایت اصول بهداشتی و کاهش سفرهای درون شهری اقدام کنند.

وی افزود: به منظور آمادگی دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی و تامین برق و آب پایدار، امروز جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور اعضا برگزار و تمهیدات لازم در این شهرستان اجرا شد. به منظور مواجهه با شرایط فوق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: مقرر شد شرکت های برق و توزیع برق منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب با تشکیل تیم های مدیریت بحران فنی و عملیاتی، آموزش های لازم را به مشترکان در راستای رعایت مقررات ارائه کنند. الزامات مصرف بهینه آب و برق و اجرای نظارت میدانی از وضعیت رعایت الزامات صرفه جویی در ادارات، بانک ها، اصناف و فروشگاه های زنجیره ای و اجرای موارد زیر مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اثرات افزایش دما بر کاهش راندمان و اثربخشی تجهیزات الکتریکی و تشدید حوادث آتش سوزی در تابلوها، پست های برق و ترانسفورماتورها به دلیل گرمایش تجهیزات شبکه و کابل های برق؛ تیم های امداد و نجات شرکت های برق و آتش نشانی موظف شدند برای کنترل به موقع حوادث، نسبت به ترمیم و اصلاح شبکه ها و ترانسفورماتورها اقدام کنند.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: تقویت تجهیزات سیار آبرسانی و تانکرها در مناطق کم آب و روستاها و مناطق عشایری، پایش بهداشتی توسط شبکه های بهداشت و درمان در مراحل آبرسانی سیار، نصب تجهیزات کاهش مصرف آب در تاسیسات داخلی ادارات و نصب مخازن استراتژیک ذخیره آب در ادارات جلوگیری از هرگونه هدر رفت آب شبکه های فرسوده آب شرب و فضاهای سبز اماکن عمومی پارک ها، ادارات، صنایع با بازسازی به موقع شبکه ها و رفع نواقص، نصب سایبان بر روی کولرها و انجام تعمیرات جهت جلوگیری از مصرف آب شرب ماشین شستن حیاط خانه ها و ادارات مورد تاکید است.

وی افزود: آبیاری فضای سبز شهری در شب و استفاده از روش های نوین آبیاری، کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، نظارت ادارات بر روشنایی و سرمایش. سیستم ها در حال خاموش شدن پس از پایان وقت اداری و تعطیلات، رعایت دمای استاندارد ۲۴ درجه در ادارات و فضاهای مسقف در کلیه مناطق مصرفی، تاکید بر استفاده از نور خورشید برای روشنایی و جایگزینی لامپ های پرمصرف با کم مصرف، تاکید بر کلیه ادارات و صنایع برای استفاده از ظرفیت دیزل ژنراتورهای اضطراری بین ساعت ۱۱:۰۰ الی ۱۳:۰۰ ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین به واحدهای صنفی به ویژه فروشگاه های زنجیره ای، میوه فروشی ها، لوستر فروشی ها و عموم مشترکین برق تاکید شده است که نسبت به رعایت اصول صرفه جویی در مصرف برق اقدام کنند. با اولویت اقدامات ذیل اتاق اصناف و شرکت های برق نظارت لازم را در این مورد دارند.

وی تاکید کرد: استفاده از لامپ های کم مصرف و را آه تو دی استفاده از چرخه کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرها در ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد، خاموش کردن لامپ های غیر ضروری و غیر ضروری، استفاده از دیزل ژنراتور توسط واحدهای تجاری بزرگ و پاساژها و فروشگاه های زنجیره ای، خاموش کردن لوازم برقی غیر ضروری در ساعات اوج مصرف ۱۱ تا ساعت ۱۶ و ۹ صبح الی ۲۳ و تغییر ساعت کاری صنوف از ساعات پیک ظهر به سایر ساعات ممکن با برنامه ریزی اتاق معاملات اجرا می شود.

این فروشنده شیشه گفت: خدمات بهداشتی و درمانی به موقع برای افراد آسیب پذیر گرمازدگی با شماره اورژانس ۱۱۵، اورژانس ۱۱۲ هلال احمر برای پاسخگویی به فوریت ها، ۱۲۱ حادثه برق و ۱۲۲ حادثه آب به صورت شبانه روزی به منظور امداد رسانی برق و حوادث آب فعال خواهد بود.

وی افزود: رعایت الزامات بهداشتی و حفاظتی برای عموم مردم در برابر افزایش دما، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر و استفاده از وسایل حفاظت فردی با رعایت توصیه های بهداشتی. مراکز مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و پوشش گیاهی و پرهیز از شنا در کانال های آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، دریاچه ها، سدها و رودخانه های جاری در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان. استان و همچنین رعایت اصول ایمنی رانندگی و سفرهای جاده ای و پیشگیری از تصادفات به دلیل کاهش دید و گرد و غبار الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا