اخبار اقتصاد ایران

واریز ۷/۸۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان کشور از امروز

شرط دوم: اقساط پرداختی بابت بازپرداخت وام این مستمری بگیر مستقیماً از حقوق مستمری بگیران کسر می شود و صندوق بازنشستگی موظف است اقساط این تسهیلات را ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ واریز حقوق بازنشستگان به بانک مسکن واریز کند. .

شرط سوم: این تسهیلات متعلق به صندوق های بازنشستگی است.

شرط چهارم: مستمری این بازنشسته متقاضی وام مسکن مستمری بگیر کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه نباشد.

شرط پنجم: صندوق های بازنشستگی لشکری، کشوری و تامین اجتماعی موظفند تا زمان تسویه کامل بازپرداخت وام مسکن مستمری بگیران را تضمین کنند.

شرط ششم: بر اساس آیین نامه مصوب هیات وزیران، بازنشسته متقاضی وام مسکن نباید در ۱۰ سال گذشته واحد مسکونی خریداری کرده یا از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کرده باشد.

وزیر کار درباره زمان صدور احکام یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: تلاش می کنیم بتوانیم این کار را انجام دهیم و این موضوع در ماه جاری انجام می شود. ما با تامین منابع و رحمت الهی در تلاش هستیم تا این کار را انجام دهیم. حال اگر در این ماه اتفاق نیفتد امیدواریم دولت بعدی بتواند این اقدامات را انجام دهد.

رضا فیضی نژاد معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران توسط سرپرست رئیس جمهور، اظهار داشت: بر اساس ماده ۴ آیین نامه، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان امور مالیاتی کشور سازمان برنامه و بودجه موظف است ظرف مدت دو ماه و با همکاری قوه مجریه و صندوق بازنشستگی ذیربط نسبت به مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، قانون استخدام کشوری و غیره. موسسات با قوانین و مقررات استخدامی مشخص، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود منوط به اخذ مجوز یا نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان بر اساس میزان کسورات پرداختی را تهیه کرده است. توسط کارکنان مشابه و معادل در مبنا، رتبه، ردیف، صنف، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با معیار ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه و به صندوق اعلام بازنشستگی مربوطه به نحوی که با توجه به تنوع جداول از بین گروه های کارگری و بازنشستگان از جمله دانشگاهیان موضوع رتبه بندی، اعضای هیات علمی و داوران به تفکیک تهیه و ابلاغ می شود.

تعدیل حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان اداری و استخدامی و دستگاه های اجرایی همانند بازنشستگان از کارمندان اطلاعات دارند، برای این اقدام دو سازمان اطلاعات کارکنان را از سازمان های مربوطه هر بازنشسته دریافت کرده اند و در اختیار داریم. همچنین اطلاعات بازنشستگان مربوطه همان سازمان را برای تهیه جداول به دست آورد. اطلاعاتی در مورد نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان در اختیار این دو سازمان قرار می دهیم.

چندی پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کف و سقف حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری بگیران را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جاری گفت: بر اساس قانون مصوب حداقل دستمزد حقوق بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح درآمدی ۲۲ درصد به اضافه ۶۹۰ هزار تومان افزایش می یابد. فروردین ماه اعمال می شود اما از اردیبهشت ماه پرداخت می شود.

وی در خصوص زمان پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق نیز از تلاش برای پرداخت معوقات در خرداد ماه خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره کف و سقف حقوق مستمری بگیران با افزایش توضیح داد: کف حقوق افراد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سقف آن ۷ برابر حداقل دستمزد است.

شرط هفتم: وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان ثبت اسناد و املاک شرایط اخذ یا تخصیص یا عدم تخصیص وام خرید مسکن را به متقاضیان در اختیار بانک مسکن قرار می دهند.

مبلغ وام مسکن مستمری بگیران

در مورد میزان وام مسکن بازنشستگان نیز باید بگوییم که مردم می توانند ۳۵۰ میلیون تومان دریافت کنند; اما در صورت متاهل بودن این افراد می توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان این وام را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا