ورزشی

برنز برای تیم ملی فوتبال زنان آلمان/ اسپانیا با اشتباه ستاره‌اش باخت!

تیم ملی بانوان آلمان عصر امروز به وقت ایران در دیدار رده بندی بازی های المپیک ۲۰۲۴ که در پاریس در حال برگزاری است به مصاف تیم ملی اسپانیا رفت و موفق شد با تک گل مقابل این تیم به مدال برنز دست یابد. کند

تیم ملی آلمان پیش از این در مرحله نیمه نهایی با یک گل مغلوب تیم ملی آمریکا شده بود و اسپانیا نیز با نتیجه ۲-۴ بازی را به تیم ملی زنان برزیل واگذار کرده بود و هر دو مصمم به پیروزی در این دیدار بودند. . پاریس را بدون حداقل مدال ترک نکنید.

هر دو تیم در نیمه اول موقعیت هایی برای گلزنی داشتند که البته توپ و میدان بیشتر در اختیار ستارگان تیم ملی اسپانیا بود که به عنوان قهرمان جهان شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی داشتند اما تلاش تا زمان تساوی دو تیم ناموفق بود. بدون گل به رختکن بروید.

اما طلسم گل سرانجام در نیمه دوم شکست و این گیلیا گاوین بود که توانست از روی نقطه پنالتی که داور به سود آلمان اعلام کرده بود دروازه حریف را باز کند و تیمش را پیش بیاندازد. حملات اسپانیا پس از دریافت این گل شدت گرفت اما با وجود در اختیار داشتن ۶۸ درصد توپ، نتوانست دروازه حریف را باز کند.

اما اوج هیجان زمانی بود که داور این بازی هفت دقیقه وقت تلف شده را اعلام کرد و در دقیقه هفت یک پنالتی به سود اسپانیا گرفت که جنجال زیادی به پا کرد. الکسیا پوتیاس که پیش از این برنده توپ طلا شده و یکی از ستاره های بی چون و چرای فوتبال بانوان محسوب می شود پشت این توپ قرار گرفت اما نتوانست از این فرصت استفاده کند و دروازه بان آلمانی قهرمان ظاهر شد و در این امر موفق شد. پنالتی در دقیقه ۹ وقت تلف شده مانع از کسب مدال المپیک اسپانیا و کسب مدال برنز این مسابقات توسط تیم ملی بانوان آلمان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا