طلا و ارز

پیش‌ بینی جدید از قیمت طلا؛ الان سکه بخریم یا نخریم؟







رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه در هفته گذشته ۱۵۰ هزار تومان رشد داشته و اکنون به هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.





به گزارش افق میهن،

نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا گفت: بررسی وضعیت بازار جهانی طلا در هفته گذشته نشان می دهد که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸ دلار کاهش یافته است و بر اساس آخرین نرخ ۲۴۲۶ دلار است.

وی افزود: در بازار طلای تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۰۷ تومان کاهش قیمت به ثبت رساند که آخرین قیمت آن ۳ هزار و ۵۶۵ هزار تومان است. همچنین سکه طرح جدید با ۷۲۰ هزار تومان کاهش به ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه با ۲۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۲۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ربع سکه با ۳۰۰ هزار تومان کاهش ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. تومان روز گذشته علاوه بر این سکه یک گرمی با افت ۲۰۰ هزار تومانی، اکنون به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه التهابی در بازار طلا وجود نداشت، گفت: در ماه محرم رکود در بازار طلا و سکه به دلیل نبود اعیاد و جشن های مذهبی و تقاضا برای خرید تشدید شده است که این رکود احساس می شود. توسط اهل کیس کمتر خرید و فروش طلا بود.

بذرافشان پیش بینی کرد: این رکود در ماه صفر در حالی تشدید می شود که بازار طلا و جواهر از ابتدای سال جاری به دلیل نوسانات التهاب ناشی از بحران جهانی، شرایط پولی و اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح جهان وضعیت مناسبی ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که بازار طلا را تحت تاثیر قرار می دهد، نوسانات بازار ارز و تنش های سیاسی است، بنابراین احتمال کاهش قیمت طلا در بازارها وجود دارد بسیار پایین است و با توجه به نوسانات ارزی، قیمت طلا به تدریج افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه صنعت طلا در ایران وضعیت خوبی ندارد، گفت: به دلیل کمبود عرضه و تقاضا، تولیدکنندگان از تامین هزینه های جاری متضرر شده اند، منتظر تصمیم دولت جدید و نمایندگان مجلس هستیم. شورای اسلامی تغییر در این صنعت عملکرد

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا