بانک و بیمه

قیمت ارز اربعین| دلار مبادله‌ای رشد کرد

بر اساس گزارش بازار، معاملات امروز (شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳) مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۸ هزار و ۶۰۷ تومان نسبت به روز کاری گذشته افزایش یافته و حواله دلاری نیز با نرخ ۴۴ هزار و ۵۹۴ تومان معامله می شود.

قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز به ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافته و نرخ انتقال یورو نیز به ۴۸ هزار و ۷۱۶ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات نسبت به روز کاری قبل ۱۳ هزار و ۲۳۵ تومان افزایش قیمت دارد و نرخ نقل و انتقال آن نیز ۱۲ هزار و ۱۴۲ تومان است.

امروز قیمت صد دینار عراق در صرافی ۳۶۷۱۴ ریال است. خرید زائران اربعین ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷.۳۵۰.۰۰۰ تومان بپردازید.

از ۷ مرداد زائران اربعین ماه تا ۳ شهریور می توانند پس از ثبت نام در سامانه سماح ۲۰۰۰۰۰ دینار ارز اربعین را با نرخ تبدیل مرکز مبادلات ۷ بانک عامل دریافت کنید.

فروش ارز اربعین امسال به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می شود. بنابراین ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۱۳۸۶ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه به زائرین اربعین حسینی (ع) ارائه می شود. ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان.

نکته مهم: “متقاضیانی که قصد خرید ارز اربعین را دارند باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها با موفقیت انجام شده باشد. ثبت نام در این سامانه از ۲۶ تیرماه مصادف با روز اول محرم آغاز شد.

مدارک لازم برای خرید ارز زیارتی اربعین عبارتند از: کارت ملی و شناسنامه (برای زائران بین ۵ تا ۱۵ سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود). کارت بانکی؛ شماره تلفن (سیم کارت باید به نام متقاضی باشد)؛ سرپرستان خانوارهایی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و اعضای خانواده ارز اربعین را از شعب بانک ها خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا