اخبار بورس

مطالبات به حق پتروشیمی لردگان دیده شود

مدیرعامل پتروشیمی لردگان:

مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: سهامداران نسبت به پتروشیمی لردگان امیدوار هستند این ادعا در چند سال گذشته در صورت های مالی وجود داشته و موفق به اخذ آن نشده ایم.

محسن محمودی مدیرعامل پتروشیمی لردگان در گفتگو با افق میهنوی در خصوص وضعیت پتروشیمی لردگان گفت: به عنوان یک پتروشیمی سه چهار سال اول تولید را پشت سر می گذاریم، در نرخ تامین مالی مشکل داریم. اقساط شما باید پرداخت شود. با ظرفیت ۸۵ درصدی در چرخه تولید و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۵۰۰ نفر تلاش می کنیم تا دغدغه رهبر انقلاب برای افزایش تولید، اشتغال زایی و مشارکت را ادا کنیم.

وی افزود: سال گذشته با رکورد تولید ۷۰۰ هزار تن و افزایش ۲۵ درصدی تولید نسبت به ۱۴۰۱ دستگاه به عنوان نمونه کشور انتخاب شدیم و به عنوان یکی از تولیدکنندگان اوره در کشور حدود سه تولید داریم. تایید شده و یک تقاضای تایید نشده با توجه به کودی که هر ماه به وزارت جهاد کشاورزی تحویل می دهیم ۲۰ هزار تن است. این ادعای ماست که معتقدیم محاسبه ۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نادرست بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان ادامه داد: سهامداران به پتروشیمی لردگان امیدوار هستند. این الزام در چند سال گذشته در صورت های مالی سالانه وجود داشته و موفق به دریافت آن نشده ایم. از طرفی بدهی ما به گاز در حال افزایش است. از آنجایی که مجتمعی نوساز و مورد تایید است، نمی توانیم اقساط را پرداخت کنیم، پول گاز را به موقع پرداخت کنیم و مطالبات خود را دریافت نکنیم. در دو سال گذشته تلاش کرده ایم این مطالبات را برآورده کنیم اما تاکنون موفق نشده ایم.

محمودی خاطرنشان کرد: اقدام عجیب هفته گذشته، مشکل گاز، پتروشیمی لردگان را از مدار خارج کرد. دولت به فکر پرداخت مطالبات نیست. به عنوان یک واحد تولیدی باید چه کار کنم؟ من یک واحد تولیدی هستم و سعی در حفظ تولید و اشتغال در مناطق محروم دارم. از دولت جدید می خواهم ابتدا بررسی کند که آیا مطالبات پتروشیمی آقایان موجه است یا خیر؟ اگر مطالبات ما درست بود، پتروشیمی لردگان باید راه اندازی می شد و تولید می کرد. چون وقتی پتروشیمی لردگان از تولید خارج شد، واحد پایین دستی ما هم از چرخه تولید خارج شد. اگر بررسی کنند و مطالبات ما درست نباشد پتروشیمی لردگان را تعطیل می کنند. آرزوی ما این است که دستور نصب واحد داده شود و پس از بررسی ادعاها این تاییدیه داده شود.

مدیرعامل «شلرد» گفت: حتی اگر امروز دستور راه اندازی این واحد داده شود، باید زمانی را اعلام کنند که دستگاه باید در چرخه تولید باشد. کودهایی که به ۹ استان جهاد کشاورزی می رساندیم با مشکل مواجه است. برای رفع مشکل باید بررسی های لازم انجام شود، مطالبات به حق ما بررسی شود و در گام نخست دستور تاسیس گاز پتروشیمی لردگان صادر شود تا این نهاد در چرخه تولید قرار گیرد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا