بانک و بیمه

٢٠ درصد تسهیلات بیشتر به سازندگان با فناوری‌های نوین| ٣ درصد سپرده های بانکی در اختیار بانک مسکن

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: سید عباس حسینی با اشاره به اینکه روز خبرنگار گرامی داشته می شود، خاطرنشان می کند. به افتخار شهید بزرگوار «محمود صارمی» و همه تلاشگران این عرصه برگزار شد. گفت: شهید صارمی; او یک خبرنگار شجاع است که در حین انجام ماموریت حرفه ای خود و گزارش حقایق افغانستان در مزارشریف توسط تروریست ها به شهادت رسید.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه یادآور شد: بخش مسکن به دلیل وجود نیروی کار ماهر، مهندسین مجرب، زمین، مصالح ساختمانی و … ظرفیت های متعددی برای کاهش تاثیر تحریم ها، نرخ بیکاری و تورم و مدیریت صحیح نقدینگی دارد. رشد اقتصادی کشور: تنها سه درصد از سپرده های نظام بانکی کشور در اختیار بانک مسکن است، اما این بانک تاکنون بیش از ۳۸۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن را منعقد کرده و متعهد به پرداخت آن شده است. مقدار حدود ۲۱۱ حمت. این در حالی است که کل سپرده های بانک مسکن ۸۶ ساله حدود ۲۳۰ همات است.

بانک مسکن به تنهایی حدود نیمی از قراردادهای منعقد شده در طرح نهضت مسکن ملی را در شبکه بانکی تضمین کرده است.

حسینی تاکید کرد: بانک مسکن به تنهایی حدود نیمی از قراردادهای منعقد شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شبکه بانکی را با پرداخت تقریباً ۱۰۰ درصد از کل ۱۴۵ درصدی که نشان دهنده مشارکت کل نظام بانکی در قراردادهای قراردادی است، تکمیل کرده است. شرکای این سیستم با پرداخت پروژه، حدود ۷۰ درصد از پرداخت ها را در کل شبکه بانکی انجام داده است که در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن می تواند به کاهش نرخ تورم و رشد توسعه اقتصادی کشور به ویژه در حوزه مسکن کمک کند. از طرفی می تواند به افزایش فرصت های شغلی کمک کند.

حسینی در خصوص رویکرد جدید بانک مسکن گفت: توسعه و کیفیت ساخت و ساز مسکن و استفاده از آخرین فناوری ها در این حوزه و همچنین الگوی معماری ایرانی-اسلامی این بانک را تبدیل به بانکی در حال توسعه و متحول کرده است که هدف نهایی آن دستیابی است. ایجاد آرامش در خانواده ها

بانک مسکن به توسعه دهندگانی که از فناوری های روز و سبک معماری ایرانی اسلامی در ساخت و ساز استفاده می کنند. معادل ۲۰ درصد بیشتر از سایر فعالان این حوزه به مؤسسات حقوق می پردازد

وی به دستورالعمل جدید وام دهی بانک مسکن در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: بانک مسکن با رویکرد جدید توسعه دهندگانی را که از فناوری های روز و سبک معماری ایرانی اسلامی در ساخت و ساز استفاده می کنند تشویق می کند. این ۲۰ درصد بیشتر از سایر فعالان این حوزه، تسهیلات پرداخت می کند و این اقدام در راستای گسترش مسکن ایمن و در راستای ارزش های ایرانی و اسلامی است.

مدیرعامل بانک مسکن در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت ایجاد ساختمان های سبز و توسعه پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در طراحی پروژه مسکن شهر جدید اندیشه تلاش کردیم چیزی ایجاد کنیم. فضایی گرم و دلنشین بر اساس الگوی معماری نقش جهان اصفهان. بیایید در مسیر آرامش بیشتر ساکنان عزیز آن قدم برداریم.

وی در پایان گفت: مردم شریف ایران اسلامی لایق بهترین ها هستند و هدف ما خدمت رسانی به مردم شریف و عزیز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا