بانک و بیمه

وام مسکن ملی ۸۰۰ میلیونی در راه است

به گزارش افق میهن، سیدعباس حسینی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن آغاز شده است، گفت: هنوز بخشنامه بانک مرکزی به ما ابلاغ نشده است مشاوره اعتباری و اعتباری پذیرفته شده است که پس از تایید اطلاع رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون برای بیش از ۳۸۴ هزار واحد قرارداد بسته ایم که از این تعداد ۲۱۱ قرارداد منعقد کرده ایم که متعهد به پرداخت آن هستیم. امروزه پرداخت نقدی بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت است که ۷۰ درصد تسهیلات پرداختی سایر بانک ها است.

وی درباره تسهیلات بانک مسکن نیز گفت: ما با توجه به منابع و سپرده ها به مردم تسهیلات پرداخت می کنیم. یکی از برنامه های این بانک برای افزایش جذب سرمایه فاش شد.

پرداخت وام در بانک مسکن متوقف نشده است

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: پرداخت وام در بانک مسکن متوقف نشده است.

حسینی درباره برنامه بانک مسکن برای افزایش سقف وام مسکن نیز توضیح داد: وام در شبکه بانکی یا سپرده است یا بدون سپرده.

نمونه ای از بازار تسهیلات اعتباری بدون سپرده، اوراق تسه (اوراق حق تقدم وام مسکن) است که مردم می خرند. هر چه مبلغ وام بیشتر باشد، اقساط آن بیشتر است.

نرخ سود اوراق تسه ۲۳ درصد است.

وی با بیان اینکه نرخ سود اوراق بورس اوراق بهادار ۲۳ درصد است، تاکید کرد: تعیین نرخ سپرده و نرخ تسهیلات بانکی بر اساس مصوبات شورای عالی پول و اعتبار و در چارچوب بخشنامه های بانک مرکزی است. در صورت پرداخت ودیعه، قیمت ها با توجه به سود کاهش می یابد.

به گفته وی، نرخ سود نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است و این موضوع بر نرخ ها تأثیرگذار خواهد بود. در ۲ سال اول بازپرداخت مبلغ اقساط تقریباً ۵.۹ میلیون تومان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا