اخبار بورس

برای بازنشستگان کشوری ارزش آفرینی ایجاد کردیم/ انتقال بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری به بیمه ملت

در گفتگو با افق میهن مطرح شد.

مدیر مدیر عامل و معاونت ارتباطات گروه مدیریت ارزش سرمایه گفت: بیمه تکمیلی همه مستمری بگیران را به منظور ایجاد ارزش افزوده برای بیمه ملت و بهبود شرایط مستمری بگیران در حوزه بیمه تکمیلی به بیمه ملت واگذار کردیم.

رضا حسینی مدیر عامل و معاونت ارتباطات گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در گفتگو با افق میهنتوضیح داد: هلدینگ ما یکی از هلدینگ های صندوق بازنشستگی کشوری است که در حوزه های بانکی، پولی و بیمه ای فعالیت می کند. چند شرکت هلدینگ داریم. شرکت های بیمه ملت، کارگزاری صبا جهاد، واسپار آتیه صبا و شرکت خدمات مدیریت سرمایه گذاری نوآوران در این حوزه فعالیت دارند. ما ممکن است خدمات پولی و بانکی را به شرکت های تابعه صندوق ارائه دهیم.

اولویت اول ما شرکت های زیرمجموعه صندوق است. چرا که صندوق بازنشستگی کشوری دارای ۱۸۸ شرکت زیرمجموعه است که هر کدام در بازار سرمایه حضور دارند و خدمات بانکی برای آنها ارائه می کنیم. اولویت بعدی توسعه سهم بازار خود در اقتصاد و بازار سرمایه کشور است که بتوانیم بدون محدودیت به سایر شرکت ها در زمینه پذیره نویسی و اوراق بهادار، صکوک و بیمه خدمات ارائه دهیم و در اقتصاد کشور نقش آفرینی کنیم.

وی درباره افزایش ارزش بازار افزود: با مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری و اولویت‌بندی، توانستیم در حوزه‌های مختلف حرکت کنیم و این ارزش‌آفرینی را برای بازنشستگان کشوری که تحت پوشش صندوق هستند، ایجاد کنیم طرح هایی در زمینه لیزینگ برای ارائه خدمات به مستمری بگیران کشوری از طریق فروش اقساطی تدوین شده است. در حوزه بیمه با حمایت صندوق بازنشستگی کشوری توانستیم هم افزایی بین شرکت های تابعه صندوق ایجاد کنیم. در گام اول توانستیم بیمه تکمیلی همه مستمری بگیران را به بیمه ملت واگذار کنیم تا برای بیمه ملت ارزش افزوده ایجاد کنیم و شرایط را برای بازنشستگان در حوزه بیمه تکمیلی تسهیل کنیم. با این اقدام، پرتفوی بیمه ملت بهبود یافته و درآمد حاصل از آن بیانگر ارزش افزوده برای مستمری بگیران است. برنامه های جامعی برای افزایش هم افزایی زیرمجموعه های صندوق در نظر گرفته ایم.

حسینی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری شرکت های زیادی دارد که شاید از ظرفیت های آنها به درستی استفاده نشده است. البته اخیراً اتفاقات خوبی افتاده است که می تواند ارزش بیشتری ایجاد کند. به عنوان مثال، خدمات در بخش بیمه یکپارچه شده است. در حوزه های مختلف صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، شیر پگاه و… شرکت های قابل اعتمادی وجود داشتند که باید یکپارچه می شدند تا بتوانند از ظرفیت های یکدیگر استفاده بهینه کرده و ظرفیت های غیرفعال را فعال کنند. این اتفاق افتاد و با پیگیری های انجام شده در حال گسترش به بازارهای صادراتی است. از این طریق می توان سهم صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن را در اقتصاد کشور برجسته و برای بازنشستگان ارزش افزود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا