ترندهای روز

مرگ یک قلاده «تایگون» در باغ وحش مشهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بر اساس اطلاعات دریافتی یک قلاده تایگون ماده با سن حدود هفده و نیم سال به دلیل بروز بی اشتهایی و لاغری نسبی تحت بیهوشی قرار گرفت و معاینات و آزمایشات لازم در تاریخ ۶ تیرماه سال جاری انجام شد.

بر این اساس، این تایگون پس از یک هفته درمان حمایتی در پنجم مرداد ماه جاری در مجتمع جان باخت.

بر اساس تحقیقات انجام شده در آزمایشات اولیه حین بیهوشی، بیماری حیوان با احتمال زیاد «لنفوم» تشخیص داده شد که با تایید آزمایشگاهی نمونه های گرفته شده از لاشه حیوان که حیوان به آن مبتلا بود، تأیید شد. سرطان لنفوم

بر اساس این بیانیه، جهت اطلاع رسانی به مردم به ویژه علاقه مندان به حیات وحش و محیط زیست، علت مرگ این حیوان کهولت سن آن در کنار ماهیت بیماری لنفوم است که پیش آگهی بسیار بدی برای آن دارد. درمان و بهبودی

تیگلون ایرانی یکی از انواع گربه وحشی است که از نژاد شیر و ببر متولد می شود و از جفت گیری ببر نر و شیر ماده متولد می شود.

پشت گوش های کمی سفید، جثه ای به رنگ میانی شیر و ببر و صورت خال هایی مانند پدر از ویژگی های این گربه بزرگ است. هجوم به طعمه از پشت که از خصوصیات ببر است، میراثی است که از پدر دریافت کرده و غرش آن نیز همان غرش ببر است.

باغ وحش مشهد در سال ۱۳۳۹ در منطقه خواجه ربیع تأسیس شد و با تأسیس شرکت باغ وحش وکیل آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد تأسیس شد.

این مکان به عنوان بزرگترین باغ وحش ایران دارای بیشترین تعداد گونه های جانوری از جمله شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع آهو، شامپانزه و سایر حیوانات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا