ارزهای دیجیتال

پایان راه میم کوین‌ها نزدیک است؟



به گزارش افق میهن،

پلتفرم Pump.Fun به دلیل ارائه فرصتی برای کسب سود سریع با معامله memecoins مورد ستایش قرار گرفته است. داده های اخیر نشان می دهد که این اشتیاق در حال کاهش است و فعالیت و علاقه به این پلتفرم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کاهش فعالیت در Pump.fun

طبق داده‌های Dune Analytics، تعداد آدرس‌های هفتگی جدید به طور قابل توجهی در Pump.fun، پلتفرمی که برای ایجاد memecoin در شبکه Solana شناخته می‌شود، کاهش یافته است.

در هفته منتهی به ۱۲ آگوست تنها ۳۳۳۳۳ آدرس جدید در این پلتفرم ثبت شد در حالی که هفته قبل ۲۱۲۶۹۹ آدرس جدید بود. کاهش شدید نشان دهنده ادامه روند نزولی است که از اواسط ژوئن آغاز شد، زمانی که پلتفرم به اوج ۳۴۹۰۳۲ آدرس هفتگی جدید رسید.

دلایل زیادی برای این کاهش فعالیت وجود دارد. یکی از انتقادات اصلی Pump.fun این است که این پلتفرم دارای موانع بسیار کم برای ورود است و به هر کسی اجازه می‌دهد یک MemeCoin با کمتر از ۲ دلار ایجاد کند. این دسترسی آسان به سیستم‌های پمپ و تخلیه منجر شده است، فرآیندی که در آن توسعه‌دهندگان یک سکه جدید ایجاد می‌کنند، ارزش آن را از طریق تبلیغات کاذب افزایش می‌دهند و سپس دارایی‌های خود را می‌فروشند و سرمایه‌گذاران را با توکن‌های بی‌ارزش می‌گذارند. اشباع بازار با سکه‌های با کیفیت پایین، تجارت در اکوسیستم MimeCoins Solana را پرمخاطره‌تر و سودآورتر کرده است و در نتیجه علاقه معامله‌گران به این پلتفرم کاهش می‌یابد.

در تجارت memecoin سود کمتری دارد

یکی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال به نام آدام در پستی در X (توئیتر سابق) به این مشکل اشاره کرد و Pump.fun را به عنوان “محل کشتار” معامله گران MimeCoin توصیف کرد. در ۱۰ آگوست، آدام اشاره کرد که از ۱۶۳۵۷ توکن ایجاد شده در Pump.fun، تنها ۱۷۵ توکن به Raydium رسیدند، یک صرافی غیرمتمرکز که در آن توکن ها به قرار گرفتن در معرض بهتر و فرصت های معاملاتی بیشتری دسترسی دارند. این به این معنی است که تنها ۰.۱۲٪ از توکن های ایجاد شده در پلتفرم شانس موفقیت واقعی دارند و تجارت روی پلتفرم را به یک ماجراجویی بسیار خطرناک تبدیل می کند.

درخواست تغییر در Pump.fun

در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده، اعضای جامعه کریپتو از Pump.fun خواسته‌اند تا کنترل‌های سخت‌تری را برای جلوگیری از گسترش توکن‌های پایین‌تر معرفی کند. یک پیشنهاد افزایش هزینه ایجاد یک توکن در پلتفرم است که می تواند توسعه دهندگان را با اهداف مخرب باز دارد.

با وجود این انتقادات و کاهش کاربران جدید، Pump.fun همچنان به درآمد قابل توجهی ادامه می دهد. طبق گزارش Dune Analytics، این پلتفرم تا به امروز ۹۰ میلیون دلار درآمد کلی ایجاد کرده است. این موفقیت بدون بحث نبود، زیرا کارمند سابق جارت دان فاش کرد که این پلتفرم به طور ناخواسته به بسیاری از کاربران ضرر مالی وارد کرده است و او تقریباً ۲ میلیون دلار از Pump.fun برداشت کرده و آن را به آدرس های ایمیل مختلف ارسال کرده است.

کاهش فعالیت در Pump.fun نقطه عطفی بالقوه برای اکوسیستم memecoin Solana است. در حالی که پلتفرم همچنان به درآمد قابل توجهی ادامه می دهد، افزایش ریسک و کاهش بهره نشان می دهد که معامله گران محتاط تر شده اند. اینکه Pump.fun می تواند بر این چالش ها غلبه کند یا به مسیر فعلی خود ادامه می دهد، باید دید. همانطور که بازار کریپتو در حال تکامل است، معامله گران و توسعه دهندگان باید این تغییرات را به دقت زیر نظر داشته باشند تا از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.

سلب مسئولیت: برای همه روشن است که ورود به معاملات در هر بازاری الزامی است دانش و تجربه کافی آیا این گزارش افق میهن کاملاً منطبق بر تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی را برای هر نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا