اخبار اقتصاد ایران

زائران اربعین چگونه ارز مسافرتی بگیرند؟ :: افق میهن

زائرانی که ارز اربعین دریافت کرده اند برای دریافت ارز مسافرتی مشکلی ندارند؛ این بدان معناست که زائرانی که به صورت هوایی سفر می کنند می توانند از طریق شعب منتخب بانک های عامل مبلغ ۲۰۰ هزار دینار و همچنین در فرودگاه امام خمینی (ره) مبلغ ۵۰۰ دلار دریافت کنند.

به گزارش افق میهن، همزمان با سفر زائران اربعین به عراق، تقاضا برای خرید ارز اربعین و ارز مسافرتی نیز در روزهای اخیر افزایش یافته است.

زائران اربعین که قصد سفر هوایی به عراق را دارند می توانند ۵۰۰ دلار ارز مسافرتی علاوه بر ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین را از شعب و دستگاه های خودپرداز مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) دریافت کنند.

رئیس بانک ملی شعبه فرودگاه امام خمینی (ره) در این رابطه می گوید: امسال تعداد دستگاه های خودپرداز دریافت ارز مسافرتی در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) را ۵ برابر کردیم.

وی تاکید می کند: به منظور افزایش سرعت پرداخت ارز مسافرتی در پایانه شماره یک که به صورت ۲۴ ساعته باز است، در هر شیفت کاری دو نیروی انسانی در کنار باجه ها مستقر کرده ایم تا زائران معطل نشوند.

به گفته این مسئول، زائرانی که ارز اربعین دریافت کردند مشکلی برای دریافت ارز مسافرتی ندارند؛ این بدان معناست که زائرانی که به صورت هوایی سفر می کنند می توانند از طریق شعب منتخب بانک های عامل مبلغ ۲۰۰ هزار دینار و همچنین در فرودگاه امام خمینی (ره) مبلغ ۵۰۰ دلار دریافت کنند.

لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ارز مسافرتی برای سفر هوایی به کشورهای نیازمند ویزا ۵۰۰ یورو و ارز سفر هوایی به کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند ۳۰۰ یورو است. این مبلغ تنها یک بار در سال به افراد تعلق می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا