فرهنگ و هنر

خبر تازه از نحوه ورود بانک‌ ها به بورس

در این خبر می خوانید؛ اخبار جدید از نحوه ورود بانک ها به بورس


افق میهنی –

سید احسان خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات ورود بانک ها برای حمایت از بازار سرمایه برای بهبود شرایط کنونی، اظهار کرد: در جلسه فوق العاده بورس چند موضوع مطرح شد که بخشی از آن درباره پیشنهاد بورس بود. سازمان بورس که با نگاه مثبت بانک مرکزی مواجه شد. این پیشنهاد بر اساس شکل قدیمی کمک در قالب حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه و واحدهای صندوق توسعه بازار از طریق بانکی است.

وی ادامه داد: این اقدام سرمایه گذاری برای بانک ها محسوب می شود و منابع مردم در بانک ها از بین نمی رود و سودآور خواهد بود. از سوی دیگر به نهادهای پایدار کمک خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به کمک ۲ درصدی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و صندوق تثبیت گفت: سال گذشته طبق مصوبه قانونی صندوق توسعه ملی باید منابع را به صندوق تثبیت واریز می کرد. واحدهای سرمایه گذاری واحدهای صندوق را خریدند و در پایان سال که گزارش مالی صورت ها را بررسی کرد، مردم در صندوق توسعه ملی خوشحال و راضی بودند.

خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ممنوعیت قانونی ورود بانک ها به بازار سرمایه تاکید کرد: با مصوبه بانک مرکزی این اقدام قابل اجرا بوده و نیاز به قانون ندارد.

وزیر اقتصاد گفت: نوسانات بازار سهام تا هفته آینده افزایش خواهد یافت.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا