ورزشی

فوتبال ایران به روزهای سیاه برگشته است

ناصر ابراهیمی به وضعیت فوتبال ایران اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که فوتبال در آسیا رشد و توسعه پیدا کرده و کشورهای همسایه به دلیل امکانات و زیرساخت های گسترده به جایگاه خوبی رسیده اند، همچنان با نداشتن ورزشگاه دست و پنجه نرم می کنیم. اصلا خوب نیست تیم های بزرگ و مطرح پایتخت در شهری دیگر از حریفان خود میزبانی کنند. مدیران فوتبالی که ادعا می کنند ما در فوتبال آسیا قدرت و جایگاه داریم، می توانند دلیل نداشتن ورزشگاه و حتی زمین چمن مناسب را بگویند؟

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: آقایان از فوتبال چند ستاره صحبت می کنند اما اصل اول فوتبال یعنی مناسب بودن زمین چمن را نداریم. وضعیت نقش جهان که همه دنیا دیدند و باعث پشیمانی ما شد. ورزشگاه آزادی که هنوز سکوهایش خراب است و وضعیت ورزشگاه تخت که به بازی ها نرسید. همه اینها نقطه ضعف فوتبال ایران است و نباید انتظار معجزه داشت.

ابراهیمی گفت: فضای ورزشگاه آزادی و بازی تیم خونه به خونه قابل مقایسه با بازی شهرهای دیگر نیست و این به ضرر تیم های تهرانی در هفته های ابتدایی لیگ است. رئیس فدراسیون فوتبال ما که خود را یکی از فدراسیون های برتر آسیا می بیند حالا باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: فوتبال ما در مسیر پسرفت قرار دارد. این موضوع به امروز و دیروز برنمی گردد و ما سال هاست که در این مسیر اشتباه بوده ایم اما هیچکس نمی خواهد واقعیت تلخ را بپذیرد. فوتبال ما هر سال با مشکل جدیدی دست و پنجه نرم می کند اما اینکه زمین بازی آماده نیست شاهکار است! فوتبال ما روزی به عقب رفت که بازی های محلی، زمین های خاکی و مسابقات مدارس از بین رفت و شرایط آکادمی ها به گونه ای نیست که بتوانیم از این بابت خوشحال باشیم.

سرمربی سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: روزگاری این فوتبال با نام حجازی ها، پروین ها و پورحیدری ها عجین می شد اما حیف است که امروز به این وضعیت افتاده ایم. فوتبال ایران از بین رفته است اما این هنوز برای عده ای قابل باور نیست و سعی می کنند القا کنند که شرایط خوب است.

ابراهیمی درباره وضعیت فعلی پرسپولیس و حومه بیرانوند گفت: بازی ها باید شروع شود تا ببینیم وضعیت چطور است اما در مورد بیرانوند باید بگویم که فوتبال به بازیکنان متعصبش معروف بود اما او فکر می کند که تافته جدا بافته شده است که این یک تفکر اشتباه است. هواداران پرسپولیس نگران نباشند چون عابدزاده ها و حجازی ها را دیده ایم، بیرانوند مقابل آنها حرفی برای گفتن ندارد. دروازه بان های خوبی هستند که فقط باید به آنها فرصت داد و پرسپولیس از این موضوع متاثر نمی شود و آینده این را ثابت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر پرسپولیس قهرمان شد به خاطر حرکت همه بخش ها در یک مسیر بود، از کوچک ترین عضو باشگاه گرفته تا همه بازیکنانی که در زمین تلاش کردند. بیرانوند سال گذشته بازی هایی انجام داد و به نوعی شرایط را به نفع خود تغییر داد اما امسال خبری از این بازی ها نبود و باید دید چه کسانی بازنده خواهند شد.

رقابت های لیگ برتر فوتبال در شرایطی از امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد پرسپولیس در اولین بازی خانگی میزبان ذوب آهن در اراک است. این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا