اخبار اقتصاد ایران

اینترنت رایگان دولتی برای زائران اربعین حسینی

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در راستای رفاه حال زائران اربعین حسینی و بهره مندی از خدمات مخابراتی در منطقه، اینترنت وای فای به صورت رایگان در مرز باشماق ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، آزاد حکمت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه مسئولیت اجتماعی، خدمات مخابراتی با کیفیت قابل توجهی به زائران و نمازگزاران اربعین ارائه می شود و بر این اساس شرایط فراهم می شود. برای استفاده از اینترنت وای فای رایگان برای تمامی زائرانی که در مرز باشماق به کربلا سفر می کنند فراهم شده است.

وی افزود: زائرانی که در این منطقه هستند با روشن کردن وای فای تلفن همراه و ثبت کد ملی در قسمت وای فای هات اسپات و احراز هویت به اینترنت شرکت مخابرات ایران متصل می شوند و از مزایای آن بهره مند می شوند. مزایای شبکه اینترنت

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: با ایجاد زیرساخت ها و انجام تست های کنترل کیفی، شرایط بهره مندی بازدیدکنندگان از اینترنت پرسرعت و باکیفیت تا سقف ۱۵ فراهم می شود. شهریور ماه سال جاری موجود است.

وی بیان کرد: خدمت به مردم با ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد شرایط برای دسترسی آسان به خدمات مخابراتی به ویژه زائران کربلا و عتبات عالیات مایه مباهات این مجموعه است.

قیمت بسته های اربعین اپراتورهای ایرانی تغییری نکرده است

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه با وجود افزایش نرخ ارز، قیمت بسته های اربعین اپراتورهای داخلی نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، گفت: زائران ایرانی در عراق، در صورت بروز مشکل می توانید از سیم کارت های ایرانی و عراقی استفاده کنید و بدون وارد کردن کد با شماره ۱۲۸ تماس بگیرید و کمک بگیرید.

به گزارش ایسنا، امیر لاجوردی با اشاره به سفر اخیر خود به عراق و مذاکره با وزارت ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای عراقی در خصوص در نظر گرفتن تسهیلات ارتباطی برای بازدیدکنندگان ایرانی، اظهار کرد: طبق روال سال های گذشته برای هماهنگی و هماهنگی انجام شده است. مذاکره با سازمان تنظیم مقررات کشور عراق که وظیفه نظارتی در بین اپراتورهای این کشور و همچنین وزارت ارتباطات و اپراتورهای عراقی را بر عهده دارد از این کشور بازدید و به توافق رسیدند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از داخل و بخشی در عراق به زائرین خدمات ارتباطی ارائه می شود، افزود: ایستگاه های اینترنت رایگان در مرز ایران و عراق ایجاد می شود تا بازدیدکنندگانی که موفق به دریافت بسته نشده اند بتوانند از این ایستگاه استفاده کنند. . به صورت رایگان به اینترنت متصل شوید.

لاجوردی با بیان اینکه بازدیدکنندگان هنگام عبور از مرز و ورود به عراق باید توجه داشته باشند که به دلیل رومینگ برای آنها تعرفه های متفاوتی اعمال می شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر بازدیدکنندگان ایرانی بسته اینترنت خریداری کرده باشند قیمت هر گیگابایت ۱۰۰ هزار تومان و قیمت بسته ۵ گیگابایتی ۳۹۰۰۰۰ تومان است که تقریباً با قیمت سیم کارت های عراقی برابری می کند. به طوری که هر گیگابایت بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲ بسته های ایام اربعین اپراتورهای داخلی حدود ۵۰ درصد ارزانتر از سال ۱۴۰۱ ارائه شد، نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و ثابت مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زائران ایرانی در ایام اربعین عراق باید از سیم کارت ایرانی استفاده کنند یا از سیم کارت عراقی؟ وی تصریح کرد: یکی از عوامل انتخاب قیمت است که باید گفت قیمت آنها تقریبا رقابتی و نزدیک به هم است و همچنین با اپراتورهای عراقی مذاکره کردیم که بین کیفیت خدمات ارائه شده به عراقی و ایرانی تفاوت قائل نشوند. سیم کارت که پارسال هم همینطور بود. سقوط کرد و امیدواریم امسال هم همینطور باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات با اشاره به یکی دیگر از عوامل انتخاب گفت: کاربران ایرانی که وارد عراق می شوند ممکن است از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با خانواده خود در ایران از طریق صوتی و تصویری استفاده کنند که با ایجاد ارتباط مستقیم بین ایران و عراق، در صورتی که بازدیدکننده از با استفاده از پلتفرم های داخلی تاخیر ارتباطی از ۲۰۰ به ۵۰ میلی ثانیه کاهش می یابد که سرعت سیم کارت های ایرانی را حداقل چهار برابر کرده است.

با بیان اینکه از سال گذشته سیم کارت های ایرانی مورد استفاده در عراق مجوز دریافت کرده اند، هرگونه محدودیت برای دسترسی به پلت فرم های خارجی رفع شده است، گفت: همچنین در گذشته زائران برای دسترسی به بسترهای بانکی ایران از سیم کارت استفاده می کردند. عراقی‌ها با محدودیت‌هایی مواجه بودند و مثلاً هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی داخلی با خطا مواجه می‌شدند، اما در صورت استفاده از سیم‌کارت ایرانی، با محدودیت نداشتن آدرس IP ایرانی مواجه نمی‌شوند و به راحتی می‌توانند پول را انتقال دهند. با موبایل بانک های ایرانی. دادن

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی با اشاره به ارائه خدمات جدید به زائران حسینی در سال جاری، افزود: امسال زائرین ایرانی مقیم عراق می توانند از سیم کارت های ایرانی و عراقی بدون درج کد با شماره در داخل کشور استفاده کنند. مورد مشکلات.” ۱۲۸ تماس بگیرید و کمک بگیرید./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا