ترندهای روز

نتایج یک پژوهش: سرکه تأثیر شگفت‌انگیزی بر افسردگی دارد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف روزانه سرکه ممکن است علائم افسردگی را بهبود بخشد و این احتمال را افزایش می دهد که درمان این بیماری در آینده با چند قاشق از این مایع ترش همراه شود.

علاوه بر بررسی اثرات مصرف منظم سرکه، یک گروه تحقیقاتی به رهبری دانشگاه ایالتی آریزونا نیز فعالیت های متابولیکی را مورد مطالعه قرار دادند. فعالیت های متابولیک به فرآیندهای شیمیایی اطلاق می شود که در بدن انسان برای تبدیل غذا به انرژی و سایر مواد بیولوژیکی انجام می شود.

بر اساس نتایج این تحقیق که در Nutrients منتشر شده است، سطح نیکوتین آمید (نوعی ویتامین B3) در بدن افرادی که هر روز سرکه مایع مصرف می‌کنند تا ۸۶ درصد افزایش یافته است. این ماده انرژی زا قبلا با اثرات ضد التهابی همراه بود.

هیلی بارونگ، متخصص تغذیه دانشگاه ایالتی آریزونا و همکارانش در مقاله ای نوشتند که داده های تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف روزانه سرکه به مدت چهار هفته می تواند علائم افسردگی را بهبود بخشد و همچنین ممکن است باعث تغییر در متابولیسم شود. [ویتامین B3] در این بهبود نقش داشته باشد.

در این تحقیق ۲۸ بزرگسال که اضافه وزن داشتند اما مشکل سلامت عمومی نداشتند شرکت کردند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول افرادی بودند که دو قاشق غذاخوری سرکه قرمز را دو بار در روز مصرف می کردند و گروه دوم افرادی بودند که روزانه یک قرص حاوی مقدار بسیار کمی سرکه مصرف می کردند.

طی چهار هفته ای که این آزمایش انجام شد، شرکت کنندگان باید به پرسشنامه مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک افسردگی و پرسشنامه سلامت بیمار پاسخ می دادند.

اگرچه در پرسشنامه مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک افسردگی تفاوت معنی داری بین دو گروه مذکور مشاهده نشد، اما در پرسشنامه سلامت بیمار افرادی که سرکه بیشتری مصرف کرده بودند به طور متوسط ​​۴۲ درصد کاهش علائم افسردگی را نشان دادند، در حالی که این این رقم برای ۱۸ درصد از افرادی که قرص سرکه مصرف کرده بودند، است.

علیرغم تعداد کم شرکت کنندگان در این مطالعه و همچنین افسردگی خفیف آنها، بارونگ و گروهش بر بررسی دقیق تری از رابطه بین مصرف سرکه و افسردگی تاکید دارند.

به گفته محققان، اختلالات افسردگی شایع ترین اختلالات روانی در جهان است. آنها خاطرنشان می کنند که داروهای ضد افسردگی که معمولاً تجویز می شوند می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند و اثربخشی آنها بسیار متفاوت است. بنابراین، درمان‌های مکمل ساده و مؤثر برای درمان افسردگی مورد نیاز است.

تحقیقاتی برای شناخت بهتر افسردگی و عوامل ایجاد یا تشدید کننده آن در حال انجام است تا تصویر جامع تری از این وضعیت به دست آید.

آنچه واضح است این است که افسردگی در هر فردی می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود. بنابراین، داشتن طیف وسیع‌تری از درمان‌های ممکن می‌تواند سودمندتر باشد، زیرا آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است برای دیگری مؤثر نباشد.

محققانی که در این مطالعه شرکت کردند معتقدند تحقیقات آینده باید اثرات مصرف سرکه را در افراد مبتلا به افسردگی بالینی یا در معرض خطر افسردگی و همچنین در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند بررسی کنند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا