ورزشی

جزئیات مهم پرونده فساد در فوتبال از زبان رئیس کل دادگستری کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مرکز رسانه قوه قضائیه در خصوص وضعیت پرونده فساد فوتبال با اشاره به اینکه این پرونده با گزارش باشگاه مس رفسنجان تشکیل شده است، گفت: زمانی که مسئولان جدید باشگاه مس کار خود را شروع کرد، فهمیدند. که در سال های گذشته، ۲۰۰۹ و قبل از آن، فسادهایی در باشگاه رخ داده است.

وی افزود: سپس سازمان اطلاعات سپاه از قوه قضائیه مأموریت یافت تا این موضوع را بررسی کند و در نهایت زوایای جدیدی از این پرونده شناسایی و کشف شد.

حجت الاسلام حمدی تصریح کرد: اتهامات اصلی این باشگاه پرداخت رشوه، تحصیل وجوه از راه غیرقانونی است و در رابطه با برخی افراد نیز اتهام کلاهبرداری مطرح شده و به افراد تفهیم اتهام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تحقیقات از تمامی احضار شدگان در دادگاه انجام شده و در حال حاضر تنها یکی از متهمان که از مسئولان فدراسیون است همچنان در بازداشت به سر می برد و سایر متهمان از زندان آزاد شدند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و در حال تکمیل است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: ۴ نفر از مسئولان سابق باشگاه که در آن زمان مسئولیت داشتند جزو متهمان پرونده هستند، تعدادی از مسئولان فدراسیون فوتبال کشور نیز در این پرونده متهم بودند و حدود ۶ نفر از اعضای هیئت رسانه های مرتبط با این موضوع احضار شدند. و بررسی های لازم انجام شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه پرونده ابعاد ملی پیدا کرده و حساس و مهم بود، تیمی از مسئولان قضایی استان را با مسئولیت یکی از معاونین قضایی تعیین کردیم.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: با مشارکت حراست و اطلاعات استان، مسئول ارزیابی دادگستری استان و دو قاضی مجرب کمیته ای را برای بررسی کامل این پرونده و تهیه گزارش برای نظارت بر روند رسیدگی به این پرونده تعیین کردیم.

وی بیان کرد: هفته گذشته این هیئت برای بررسی موضوع به شهرستان رفسنجان اعزام و در نهایت گزارش خوب و کارشناسی این پرونده را به مرکز استان ارسال کرد.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: گزارش حاکی از آن است که پرونده روال عادی و طبیعی خود را طی می کند و در حال بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تسریع در رسیدگی در دستور کار قرار دارد تا این پرونده در اسرع وقت در دادسرای رفسنجان رسیدگی و در مراحل بعدی در دادگاه کیفری یک شهرستان رفسنجان سیر رسیدگی شود. یا در دادگاه تجدیدنظر استان. نتایج پس از صدور احکام و قطعی شدن آن به اطلاع رسانه ها و مردم خواهد رسید.

حجت الاسلام حمیدی در خصوص اینکه چه زمانی کیفرخواست صادر می شود، افزود: به دادستان رفسنجان تاکید کرده ام که اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود چرا که تحقیقاتی که قرار بود توسط دادگستری انجام شود تکمیل شده و تحقیقات انجام شود. که قرار بود در دادسرا به گفته خود قاضی تلاش های قاضی در شرف اتمام باشد.

وی تصریح کرد: ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده پرونده فساد فوتبال در دادسرا به صدور کیفرخواست و صدور حکم مجرمیت و ارجاع پرونده به دادگاه منجر می شود و در صورت عدم احراز ابعاد جدید پرونده. کشف شد انشاءالله به زودی این کار انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره میزان فساد در این پرونده گفت: در بررسی ها و طی تحقیقاتی که انجام شد و اسناد مالی که جابه جا و مبادله شد، حدود ۱۰۰ سکه به صورت غیرقانونی بین افراد این پرونده رد و بدل شد. که در خرید و اهدای آن به مردم روال عادی و طبیعی و روال قانونی را طی نکرد و باعث این فساد شد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: حدود چند میلیارد تومان نیز بین مردم رد و بدل شده است.

وی تصریح کرد: حداکثر تعداد سکه هایی که به فرد داده می شود حدود ۲۵ سکه و حداقل آن ۵ سکه است که بین افراد رد و بدل شده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: برخی از متهمان نیز به دریافت این مقادیر سکه و پول اعتراف کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در بین احضار شدگان بازیکنی که در حال حاضر در تیم های برتر کشور بازی کند و بازیکن برتر کشور باشد نداشته ایم.

حجت الاسلام حمیدی افزود: افرادی که در این پرونده احضار شدند بازیکنان سابق بودند و همچنین مسئولان سابق، داوران، مسئولان کمیته داوری، مسئولان کمیته نقل و انتقالات که مرتبط با فدراسیون بودند احضار شدند و تعدادی از آنها نیز دستگیر شدند و برخی دستگیر نشدند. آنها با قرار وثیقه آزاد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا